יוזמי המחאה: נשב מול רה"מ כשיפתח את מושב החורף

לאחר שעשרות אלפי מפגינים התקבצו אמש בכיכר רבין, בעצרת המחאה מכינים את הקרקע לקראת חזרת הח"כים מחופשה ■ "חברי הכנסת יצטרכו להתמודד עם הפעילות בכנסת ומחוצה לה"

לאחר שעשרות אלפי אנשים התקבצו אמש בכיכר רבין בתל אביב בעצרת המחאה מכינים המארגנים את הקרקע לקראת חזרתם של חברי הכנסת מחופשה. מחר (ב') ייפתח מושב החורף של הכנסת וחברי מטה המאבק יגיעו לכנסת כדי "לשבת מול פניו של ראש הממשלה במהלך נאומו" לדבריהם.

"אנחנו מגיעים מחר לכנסת כדי לפעול בה ואיתה במהלך כל המושב הקרוב" מסבירה דפני ליף, "חברי הכנסת והשרים שהתעלמו בחודשים האחרונים ממאות אלפי המוחים הדורשים צדק חברתי ייצטרכו להתמודד עם הפעילים והפעילות שיימחו מחוץ לכנסת ובתוכה. לא נרפה עד שנשיג את דרישותינו"

במקביל, מתכננים אנשי המחאה להפעיל את מה שהם מכנים 'המשמר החברתי' החל ממחר. מדובר ביוזמה של דניאל דור וליה נירגד במהלכה תבוקר הכנסת מקרוב על ידי הציבור. " מדובר ביוזמה שמזמינה כל אזרח ואזרחית בישראל להגיע לכנסת ליום אחד לפחות ולהשתתף במעקב שנקיים מול כל מהלכי החקיקה שיהיו קשורים במחאה החברתית בישראל" מסבירה נירגד, "ניכנס לדיונים, למליאה, יום אחר יום חודש אחר חודש ונדווח לכל אזרח על כל מה שקורה בכנסת".

אתמול העצרת בכיכר רבין התייחסה גם ליף ליוזמה החדשה ואמרה: " ממחר בבוקר. על כולנו לקום ולחשוב מה אנחנו יכולים לעשות? לשנות? כל אחד יכול לעשות משהו! בחודשים האלה קמו כל כך הרבה יוזמות. כל הרבה קבוצות שעושות. כל כך הרבה אנשים שנאבקים ביחד. מחר בבוקר, כמו כל יום בחודשים האחרונים, יקומו אנשים רבים וטובים ויפעלו למען שינוי בכל החזיתות של החברה הישראלית. הם הלב שמחייה בכל יום מחדש את התקווה ואת הדרך לשינוי. וכל אחד יכול! כולנו יכולים! וכולנו צריכים לקחת אחריות. כל אחד כפי יכולתו. דעו שביום שני, עם חזרתה של הכנסת, מתחיל לפעול, לדוגמא, המשמר החברתי- אנשים שיסתובבו במסדרונות הכנסת וידאגו שאנחנו מיוצגים! שקולנו ישמע בין הלוביסטים של אנשי ההון ובין האינטרסים האישיים. תצטרפו! הרי, מה-14 ביולי כולנו מבינים בפוליטיקה, בלי יוצא מן הכלל".

לצד הפעולות המתוכננות בכנסת, מבטיחים יוזמי המחאה פעולות יזומות בכל רחבי הארץ וכן פעולות שינקטו לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית. במקביל, מסרו היום יוזמי המחאה כי בדיונים שהתקיימו עם פורום צדק חברתי המונה 40 אירגונים ומאהלים הוחלט כי שביתת העם תידחה במספר ימים על מנת לאפשר היערכות מתאימה.