חזירים בפפריקה

העונה החדשה של "המירוץ למיליון" היא פשוט טלוויזיה טובה, וניכר שהושקעה מחשבה בליהוק

"המירוץ למיליון", יום ג' 21:00, ערוץ 2 רשת

אפשר בהחלט לברך את רשת, מי שנחשבת כבר לא מעט שנים לאחות הפחות מוצלחת של קשת: העונה החדשה של "המירוץ למיליון" היא פשוט טלוויזיה טובה. מי שחשש ממנחה אנונימי (יחסית) או מעוד תוכנית שעל הנייר יש לה פוטנציאל בידורי אבל הופכת למשהו מייגע, קיבל הוכחה ניצחת שגם ברחוב הברזל, ולא רק ברחוב וולנברג, יודעים לעשות טלוויזיה מסחרית-בידורית בצורה מקצועית.

גם העונה הקודמת של התוכנית הייתה לא רעה כשלעצמה, אבל הפעם, כך נדמה, הושקעה יותר מחשבה בליהוק: זוג תימניות מקריית-עקרון (שהצטיינו במשימת אכילת מרק הגולאש בפפריקה. מה זה הצטיינו? כמעט ביקשו עוד חריף!) החליף את הקיבוצניקיות המזמרות מעמק הירדן, אם ובתה את צמד הבלונדיניות, וזוג גברים צעירים שנראים עממיים יותר מהזוג המנצח של העונה הקודמת שלמשבצת שלו נכנסו.

בפינת הביזאר של המגזר יש גם יהודייה עם בן-זוג ערבי וגם זוג דתי. בתפקיד העפרונות הפחות מחודדים נמצאים כדורגלן וחברתו שקצת מאששים את הסטיגמות, ולעומתם עושה רושם שדווקא הדוגמנית ובן-זוגה יפריכו חלק מהן.

גיבורי הפרק הקודם היו ללא ספק בני-הזוג הדתי, שניכר היה בהם שמשימת איסוף החזרזירים הייתה קשה להם (על אף שאין כנראה בעיה הלכתית לגעת בחזיר, כל עוד לא טועמים מבשרו): היא בכתה (באמת!), הוא הקיא מרוב גועל, אבל משנסתיימה המשימה הם היו כה נרגשים, עד שהפליאו לרקוד ואלס, בציינם כי מאחר שהשמחות בהן הם משתתפים הן לרוב בהפרדה בין גברים ונשים, לא הייתה להם מעולם הזדמנות לרקוד ביחד.

אני מודה שמעולם לא חשבתי על האספקט הזה באורח החיים הדתי. לי לפחות זה הספיק כדי להחליט לצפות גם בפרק שישודר הערב (ג'), בתקווה שרמת העניין תישמר.

ניכוי ב"מקור"

"המקור", יום ג' 21:00, ערוץ 10

והנה תיקון של עוול קטן: בשבוע שעבר החמאתי כאן ארוכות לרביב דרוקר על נכונותו לשדר כתבה שמשתמעת ממנה דעה הפוכה להלך הרוח הציבורי-תקשורתי שצהל מול עסקת שליט. ובכן, מבלי לגרוע מהמחמאות לדרוקר שבתוכניתו שודרה הכתבה על משפחת סחווסחורדר, הרי שהכתב שליווה את המשפחה הוא ישראל רוזנר - נכס גדול ל"המקור" עוד מימיה הראשונים עת ששודרה בימי שישי וכללה גם את עופר שלח. ובכן, גם לו מגיעות המחמאות על שדבק בגישה לא פופוארית למען זכותנו לדעת את אשר רובנו מעדיף להדחיק.