"אם פייסבוק הייתה מבקשת השקעה, היינו מסרבים"

כנס ההיי-טק השנתי ג'רני מתקיים בת"א זו השנה ה-15 ברציפות ■ במסגרת הכנס ייחשף הסטארט-אפ המבטיח לשנת 2011 שמכתיר "גלובס", זו השנה השביעית ברציפות

היום (ד') מתקיים בת"א כנס ההיי-טק Journey 2011 של "גלובס" בשיתוף פירמת ראיית החשבון והייעוץ ארנסט אנד יאנג. במסגרת הכנס ייחשף הסטארט-אפ המבטיח לשנת 2011 שמכתיר "גלובס", זו השנה השביעית ברציפות. אתר "גלובס" מעביר את הכנס בשידור חי.

בין הנושאים המרכזיים שיידונו בכנס, המתקיים זו השנה ה-15 ברציפות, בולטים תחומים כמו אתגרים בתחום מחשוב ענן, הנפקות, מיזוגים ורכישות, התפתחות המדיה הדיגיטלית, כניסתם של גורמי השקעה חדשים (כמו המיקרו קרנות), הזדמנויות לשת"פ טכנולוגי עם סין, הון סיכון ברוסיה, הזדמנויות לחברות ישראליות ועוד.

אדם פישר שותף בבסמר ונצ'רס ציין כי "לא ברור כיום מי יהיו אלה שיוכלו להשקיע בחברות הסטארט אפ הרבות שקמות היום ומומומנות בידי אנג'לים וקרנות מיקרו הון סיכון".

פישר אמר במושב שעסק בסוגי מימון שונים לחברות סטרט אפ שזאת הסוגיה המטרידה ביותר: "האנג'לים ומיקרו ההון סיכון הפכו משמעותיים במימון חברות עובריות, אך החברות האלה יצטרכו לגייס עוד הון בהמשך צמיחתם וכיום לא ברור מי יהיו אלה שיוכלו להשקיע בהם".

פישר אמר שקשה להעריך כמה משקיעי אנג'ל יש בישראל: "חלקם באים מתעשיית ההיי טק וחלקם אנשים אמידים שבוחרים להשקיע". פישר ציין שחלק מהאלמנטים שסייעו לאנג'לים ולמיקרו הון סיכון להשקיע בחברות עובריות: "עלויות הקמת חברת סטרט אפ יורדות כל שנה ב-50%, עלויות הפיתוח ירדו גם הם באופן משמעותי וזה נכון גם לגבי עלויות של שירותים שונים. לצערי הערכות השווי של החברות לא ירדו בהתאמה".

ניר טרלובסקי, מנהל חברת ההשקעות דה-טיים מנסה להגדיר את היזם המושלם: "מהנסיון שלי, דווקא יזמים "משוגעים" יכולים להצליח מאד. רק צריך לסייע להם, לנהל אותם נכון. מצד שני יזם שעושה כל מה שאומרים לו, זה לא טוב גם כן. אנחנו מאד מפחדים להתעורר אחרי שביצעו השקעה בחברה ולגלות שהשקענו בחברה של אנשים שלא יודעים מה הם רוצים, מעצמם או מהחברה שהקימו".

טרלובסקי השתתף במושב, מודלים פםיננסיים, אנג'לים ומיקרו הון סיכון. אדם פישר מקרן בסמר הנחה את המושב שהשתתפו בו שורה של משקקיעים פרטיים כמו גיא גמזו, אביחי ניסנבאום מלול ונצ'רס, איילון תירוש, אנג'ל פרטי, אריק קליינשטיין מהקרן מיקרו גלילות ונצ'רס.

"אם פייסבוק הייתה באה לבקש מאתנו השקעה, אני מעריך שהיינו מסרבים. לא בגלל שהיא לא חברה טובה אלא בגלל שהיא לא מתאימה לפרופיל ההשקעות שלנו". כך אמר ניר טרלובקי מחברת ההשקעות דה-טיים כשנשאל באיזה חברות הוא מבקש להשקיע. טרלובסקי: "אנחנו משקיעים רק בחברות שהמודל העסקי ברור לנו לחלוטין. המטרה של ההשקעה להביא את המיזם למצב של יצירת הכנסות".

בכנס לוקחים חלק בכירים מהארץ ומהעולם בתחום ההון סיכון, כדוגמת ריצארד קרמליך שנחשב לאחד ממייסדי ענף ההון סיכון העולמי; טרנס קוואג'ה, מבכירי המשקיעים בתחום הניו מדיה; David Lawee, סמנכ"ל פיתוח עסקי בגוגל ומנהל צוות בינלאומי האחראי על רכישות והשקעות; Ajay Shah, דירקטור ומייסד ב-Silver Lake, ועוד.