מקורבים לזיסר: "מצא גוף שייתן מימון ביניים - 80 מ' ש'"

מקורביו של בעל השליטה באלביט הדמיה: "יעמוד בתשלום החוב כבר בשבוע הבא" ■ לזיסר חוב של כמיליארד שקל לבנק ■ גורם במערכת הבנקאית: "עד שלא יגיע הכסף, יהיה להם קשה לסמוך על זיסר. בינתיים כל הבטחותיו לא מתממשות"

מוטי זיסר ממשיך להסתבך. ל"גלובס" נודע כי זיסר לא הצליח למכור את חברת המלונות הפרטית שלו, BEAPART, ולכן לא עמד במועד תשלום החוב לבנק הפועלים כפי שהתחייב.

לטענת מקורבים לזיסר הוא יעמוד בתשלום לבנק הפועלים והכסף יועבר "תוך כמה ימים". זאת לאחר שזיסר הצליח לטענתו, למצוא "גוף רציני", שיעניק לו מימון ביניים של 80 מיליון שקל, על מנת שיוכל לעמוד בתשלום החוב לבנק הפועלים כבר בשבוע הבא.

לגרסת המקורבים לזיסר, בנק הפועלים מודע לדחייה בתשלום ולקיום הגוף השלישי, והעניין מקובל עליו. מהבנק לא ניתן אישור לעניין זה, ודוברת בנק הפועלים סירבה להגיב לידיעה. את המו"מ מטעם הבנק מנהל ראש החטיבה העסקית, שמעון גל. מנכ"ל בנק הפועלים הוא ציון קינן.

מקורבי זיסר מסבירים עוד כי מכירת BEAPART נתקעה, ומאשימים בכך את הלחץ שמפעיל עליהם בנק הפועלים. לטענתם, מאחר שהרוכש הפוטנציאלי מודע ללחץ אותו מפעיל בנק הפועלים על זיסר, הוא מבקש להוריד את מחיר החברה מתחת למחיר הראוי לטעמו של זיסר. BEAPART היא חברה הרשומה בהולנד ומחזיקה במספר בתי מלון במדינה ובבלגיה השכנה. מניותיה שועבדו לטובת בנק הפועלים באוגוסט 2010.

"כל הבטחותיו לא מתממשות"

כזכור, זיסר היה אמור להעביר את התשלום לבנק הפועלים עוד אתמול, זאת לאחר דחיות חוזרות ונשנות. עד לאחרונה נטען כי לזיסר אין בעיה להעביר את התשלום הנוכחי של חובו, אך הוא רוצה לסכם עם הבנק מחדש את תנאי החוב הכולל שלו.

גורם במערכת הבנקאית העריך היום כי בין בנק הפועלים לזיסר שורר משבר אמון, ואמר כי "עד שלא יגיע הכסף, יהיה קשה לסמוך על זיסר. בינתיים כל הבטחותיו לא מתממשות וכל מה שהוא אומר לא יוצא לפועל".

החוב של זיסר לבנק הפועלים עומד על כמיליארד שקל. הפיגור שלו בתשלום החל לפני כשנה כאשר לא עמד שוב ושוב בכל דד ליין שניתן לו. לבקשתו, הוא קיבל ארכה ולאחריה שתי ארכות נוספות, כשהאחרונה שבהן פגה ב-31 באוגוסט.

במאי הוציא הבנק לזיסר מכתב התראה רשמי, אך הוא שוב לא עמד בהתחייבויותיו. במידה שזיסר לא יעמוד בתשלום, בכוונת בנק הפועלים לפתוח נגדו בהליכי כינוס נכסים. מעבר למניות BEAPART, להפועלים שעבוד על מניות אלביט הדמיה (חברת ההשקעות של זיסר, שאת רכישתה מימנה ההלוואה מהבנק) ששווי השוק שלהן הוא 200 מיליון שקל - חמישית מהחוב הפרטי. היום נמשכה הנפילה במניות אלביט הדמיה שירדו 11.9%.