"בקרוב נראה עוד אקזיטים של חברות ישראליות"

טרנס קאווג'ה, מייסד ומנכ"ל חברת Luma Partners, בכנס Journey 2011 של "גלובס": "יש כאן חדשנות רבה. יש אינספור חברות בתחומים עם פוטנציאל"

"שוק הטכנולוגיה והאינטרנט היום השתנה. אם פעם היו מאבקים בין חברות מאותו התחום, כמו למשל חברת תוכנה מול חברת תוכנה אחרת, היום אנחנו רואים הכול מהכול. אם פעם חברה מתחום המסחר המקוון וחברה מתחום המחשוב לא היו קשורות אחת לשנייה, היום המודל הכלכלי שלהן חופף אחד לשני".

את הדברים אמר טרנס קאווג'ה, מייסד ומנכ"ל חברת Luma Partners, בפאנל "קרב הענקים על צרכן המדיה הדיגיטלית" במסגרת כנס Journey 2011 של "גלובס" וארנסט אנד יאנג שנערך היום בת"א. במסגרת הכנס ייחשף הסטארט-אפ המבטיח לשנת 2011 שמכתיר "גלובס", זו השנה השביעית ברציפות. אתר "גלובס" מעביר את הכנס בשידור חי.

קאווג'ה הציג כמה וכמה מצגות על תחומי פעילות שונים בתעשיית המדיה הדיגיטלית והראה עד כמה התעשיות הללו מלאות בחברות רבות שפועלות בתחום. "לא מעט תעשיות עוטפות בתוכן הרבה מאוד חברות: תסתכלו על הפעילות בשוק הווידיאו עם חברות בתחום התוכן, ממירי הטלוויזיה ועוד. גם בתעשיית המובייל יש לא מעט חברות. שם נמצא הדור הבא של האינטראקציה הדיגיטלית: מטלפונים, דרך קוראי ספרים אלקטרוניים, טאבלט ועד טלוויזיות שמחוברות לאינטרנט", אמר קאווג'ה.

"תסתכלו על התחום החברתי, עם מאות חברות שעוסקות בחום. אי אפשר לדבר על מדיה דיגיטלית בלי להתעסק בתחום החברתי. אתה לא צריך ללכת במיוחד לרשת חברתית, אלא בהרבה מקומות יש אלמנטים חברתיים", הוא הוסיף.

עוד אמר קאווג'ה כי "אני רוצה להתמקד בקרב הענקים ובארבע חברות: גוגל, אפל, פייסבוק ואמזון. החברות האלה הן מנהיגות בתחום המדיה הדיגיטלית, לא מעט בזכות מי שעומד בראשם והחדשנות שהם משדרים. הן מתחרות בכל מיני תחומים: ממכשירי קצה, דרך שירותים מבוססי מיקום, מחשוב ענן ואפילו תחום התשלומים. עם השנים, כל אחת מהחברות האלה נכנסה לתחום של השנייה: מחיפוש, דרך מודעות פרסום ומסחר ועד לסלולר. כולם משחקים במגרש של כולם. בסופו של דבר, הדלק שמניע אותן, ובכלל את התעשייה, הוא המידע על המשתמשים".

קאווג'ה התייחס בסיום גם לחדשנות של חברות בשוק הישראלי וציין כי "אני מאמין שנראה כמה אקזיטים נוספים של חברות ישראליות בקרוב. יש פה חדשנות רבה".