תנו סיכוי לעליה בוול סטריט

טבע נמצאת במצב טכני אטרקטיבי. התמיכה ב-38-39 דולר חזקה ומהווה יציאה למהלך עליה משמעותי

ביום ראשון כתבתי על הסיכויים הטובים שה-S&P 500 ישייט לכיוון השיא ההיסטורי. למרות טלטלות השבוע אני עדיין סבור שאנחנו בכיוון ואפרט להלן. התחזית שנתתי לעליה של ת"א- 25 לא התממשה במתכונת שחשבתי עליה. כתבתי שזה מותנה בתמיכה ב-1,168 ומכיוון שרמה זו נפרצה כלפי מטה, התבטל התרחיש שהגדרתי כסביר וזה קורה לא אחת. משם צריך להמשיך.

נכון ליום רביעי - סיום המסחר, תל אביב 25 נמצא באזור אפור. יעלה מעל 1,130, סיכוי מחודש להתפתחות מגמת עליה, מותנה בפריצה מחודשת, שאמורה להיות מהימנה יותר, משל 1,168 כלפי מעלה. מהלך מתחת ל-1,080 ינציח, בהסתברות גבוהה, מגמת ירידה.

אזכיר שההתנגדות המשמעותית לתל אביב 25 היא ב-1,200-1,220 לערך (המספרים המדויקים משתנים קצת עם חלוף הזמן) וכל עוד תל אביב 25 מתחת לאזור הזה, עליה היא בבחינת תיקון למגמת ירידה. רק מהלך מעל האזור הזה יאפשר להתייחס אל מגמת המדד כאל מגמת עליה ארוכת טווח עליה אפשר לרכב בנחת. המשמעות היא נחישות רבה יותר בתגובה לירידה מתחת ל-1,080 מאשר לעליה מעל 1,130. נמשיך מכאן ביום ראשון.

שמים ירוקים לוול סטריט

בכל הקשור ל-S&P500 ולפיכך לוול סטריט, הסיכוי לעליה תקף וכפי שיכולתם להבחין, לא נפתחה הגנה על תיק קניון המניות למרות הירידות הדי חדות. אני נוטה לתת הזדמנות לעליות סוף השנה כל עוד לא אקבל תמונה דובית מובהקת. ה-S&P500 נתמך מעל הממוצע הנע ל-89 יום שנחשב מתאים להתנהגות השוק האמריקני ועתה צריך לחצות שוב כלפי מעלה את המוצעים ל-150 ול-200 יום. אני חושב שיש לכך סיכוי ומנסה לא לאפשר ל"דרמות" האירופאיות ולמניה-דפרסיה של כותרות העיתונים להוביל לפעולות סרק. עדיף להתמקד במציאת מניות טובות במצב טכני פוטנציאלי לחודשים הקרובים.

זו ההזדמנות לעדכן ביחס לטבע שלמרות הירידה ואולי בזכותה, נמצאת במצב טכני אטרקטיבי. התמיכה ב-38-39 דולר היא חזקה וממנה המניה עדיין יכולה לצאת למהלך עליה משמעותי. סקטור הבריאות הוא חלש עכשיו יחסית כך שאולי יש מניות טובות מטבע אבל מי שמתעניין במניה הזו דווקא, יש הצדקה טכנית להחזקתה.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.