פסגות מתעניין בניהול האופציות של תמיר פישמן

במסגרת רצונו לגוון את מקורות ההכנסה ולהרחיב את ערוצי ההפצה של בית ההשקעות, מתעניין רונן טוב, מנכ"ל פסגות, בפעילות ניהול תוכניות הטבה לעובדים ■ אלדד תמיר: "פעילות ניהול האופציות שלנו לא עומדת למכירה"

במסגרת רצונו לגוון את מקורות ההכנסה ולהרחיב את ערוצי ההפצה של בית ההשקעות, מתעניין רונן טוב, מנכ"ל פסגות, בפעילות ניהול תוכניות הטבה לעובדים. ל"גלובס" נודע כי בין החברות שנבחנות במסגרת זו על ידי פסגות נמצאת גם פעילות ניהול האופציות לעובדים של בית ההשקעות תמיר פישמן.

עוד נודע כי ייתכן שהכניסה לתחום הפעילות החדש תיעשה דרך דוידוף הסדרים פנסיוניים - סוכנות ניהול ההסדרים מקבוצת דוידוף שבשליטת רוני דוידוף, ממנה רכשה לאחרונה פסגות 50%.

אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר פישמן, מסר בתגובה כי "תמיר פישמן אינה מוכרת שום פעילות וגם פעילות ניהול האופציות אינה עומדת למכירה". בפסגות סירבו להגיב לידיעה. אייל גורן, מנכ"ל דוידוף הסדרים פנסיוניים, מסר כי "על קבוצת דוידוף כקבוצה פרטית, לא חלה חובת דיווח ואנחנו לא נוהגים לפרסם מידע אודות עסקאות שאנו בוחנים".

לפי אתר האינטרנט של תמיר-פישמן, בית ההשקעות מעניק שירות ניהול תוכניות הטבה ללמעלה מ-170 חברות פרטיות וציבוריות ובהן הבנקים לאומי ומזרחי-טפחות, חברות התקשורת סלקום, פרטנר, בזק ונטוויז'ן, וחברות הטכנולוגיה נס טכנולוגיות, אלביט מערכות, אפלייד מטריאלס, צ'ק פוינט, רדוור, אלוט, 888 ועוד. בסך הכל מדובר בכ-55 אלף עובדים.

סביר להניח כי העניין שמגלה פסגות בפעילות זו, אינו נעוץ בהכנסות מהפעילות (שמתקבלות בעת מימוש אופציות והטבות של עובדים), אלא בפוטנציאל המכירות שקיים במאגר העובדים הגדול. אם תתבצע העסקה, פסגות יוכל להציע לעובדים אלה ולחברה המעסיקה אותם מוצרים נוספים כמו פנסיה, קופות גמל קרנות השתלמות, ואף ניהול תיקים.

תמיר ופישמן הפרידו כוחות

לפני שלושה חודשים נחשפה ב"גלובס" כוונתו של דני פישמן למכור את חלקו בבית ההשקעות תמיר פישמן בעקבות חילוקי דעות שנתגלעו בינו לבין שותפו, תמיר. חילוקי הדעות הללו כבר הובילו ל"הפרדת כוחות" בין השניים כשפישמן מתמקד בתחום הנדל"ן באמצעות חברת גיאה ואילו תמיר נשאר עם בית ההשקעות. פישמן מעוניין למכור את חלקו עד סוף השנה לפי שווי של כ-100 מיליון שקל, והעמיד לשם כך בפני תמיר את האופציה לרכוש בעצמו את מניותיו. אפשרות נוספת היא שפישמן ימכור את החזקותיו לצד ג'.

בעלי המניות בתמיר פישמן כוללים מלבד שני המייסדים (המחזיקים 27% מהמניות כל אחד), את הבנק הקנדי RBC שמחזיק ב-27%, ניר ברונשטיין, לשעבר מנכ"ל פועלים שוקי הון (3%); טייקון ההשקעות היהודי-אמריקאי סם זל (5%); ולין שניידר (5%).

בית ההשקעות תמיר פישמן מנהל כ-5 מיליארד שקל בקרנות נאמנות, קופות גמל ותיקי השקעות. פעילויות נוספות שלו הן ברוקראז' למוסדיים, בנקאות להשקעות, וכאמור ניהול אופציות לעובדים.