חברת החשמל תערוך ניסוי נוסף במיזם הסיבים האופטיים

פרסום המכרז לבחירת משקיע לחברת החשמל אינו מונע מהחברה להמשיך ולהיערך לקידום המיזם ■ עומדת להתחיל בקרוב בניסוי נוסף באזור הצפון

פרסום המכרז לבחירת משקיע לחברת החשמל אינו מונע מהחברה להמשיך ולהיערך לקידום המיזם. ל"גלובס" נודע שהחברה עומדת להתחיל בקרוב בניסוי נוסף באזור הצפון (לא בקרית שמונה) במסגרת היערכותה לתחילת הפריסה והעבודות לרישות כל הארץ בסיבים אופטיים. הניסוי הראשון והמוצלח שביצעה החברה נועד לבדוק את היתכנות השימוש בסיבים אופטיים שלה להעברת אינטרנט - ישנם בתי ספר ובתים שממשיכים לקבל שירותי תקשורת מבוססי סיבים.

עוד נודע, כי בכירים בחברה השתתפו בכנסים מקצועיים, כולל בארה"ב, כדי ללמוד שיטות לפריסה מהירה של סיבים אופטיים על גבי קווי מתח. מסתבר שישנן שיטות מתקדמות שעשויות לזרז בצורה משמעותית פריסה של סיבים, כך שניתן לקצר את משך הפריסה. בנוסף, נערכת החברה לרכישת מנופים ייעודיים שיעזרו ויקלו על הליפוף של הסיבים סביב קווי המתח.

תהליך המכרז מתקדם בקצב סביר לפי שעה. בישראל יש התעניינות מכמה גופים, ונעשים מאמצים לקדם את המכרז בעיתונות הכלכלית בחו"ל, במקביל לחיפוש אחר משקיעים שעושה בנק רוטשילד.

מחברת החשמל נמסר: "בחודש הקרוב ייערך ניסוי באחד הישובים בצפון הארץ, במסגרתו ייפרסו סיבים אופטיים על רשת חשמל עילית ותיבחן פריסה על גבי רשתות מתח נמוך לאורך מספר רחובות, פריסה מהרחוב ועד הבית, ללא חיבור של לקוחות קצה. מטרת הניסוי ללמוד שיטות עבודה וליישם טכנולוגיות חדשות שנלמדו במהלך השנה האחרונה, מאז בוצע הניסוי בקרית שמונה".