פנייה ללשכה: למנוע מגיא-רון להשתתף בוועדה לבחירת שופטים

מנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, נחי אייל, דורש למנוע את השתתפותו של עו"ד יורי גיא-רון בוועדה לבחירת שופטים, נוכח החקירה הפלילית נגדו ונגד בת-זוגו בעניין קופ"ח לאומית

המאבק על בחירת נציגי לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים הולך ומתחמם. על הפרק: השאלה האם ראש הלשכה הקודם, עו"ד יורי גיא-רון, יוכל להתמודד על אחד משני המקומות שעתידים להיבחר על-ידי המועצה הארצית של הלשכה בעוד כשבועיים. זאת, נוכח החקירה הפלילית התלויה ועומדת נגדו ונגד בת-זוגו בעניין קופת-חולים לאומית.

מנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, נחי אייל, פנה בימים האחרונים לראש הלשכה החדש, עו"ד דורון ברזילי, בדרישה למנוע את השתתפותו של גיא-רון בהצבעה. רשימת המועמדים שיתמודדו על שני המקומות תיסגר מחר (ג').

לדברי אייל, "גיא-רון נחקר בחשד לשוחד לקופת-חולים לאומית. החשד קשור לתשלומים ששילמה על-פי הנטען חברה בבעלותם המשותפת של גיא-רון ורעייתו לקופת-חולים לאומית כנגד זכייה במכרזי פרסום של הקופה על-ידי החברה".

עוד מוסיף אייל, המאיים גם בפנייה לערכאות, כי "עבירות של שחיתות ציבורית מטילות דופי מיוחד במי שעובר אותן בקשר לתפקידים ציבוריים, קל וחומר תפקידים שיפוטיים. כשם שלא יעלה על הדעת כי אדם שנחקר באזהרה בחשד לשחיתות יכהן כשופט עד שינוקה החשד - כך לא יעלה על הדעת כי מי שנחקר באזהרה בחשד לשוחד יבחר את אלה שיהיו שופטי ישראל, או יבחר את אלה שיבחרו את שופטי ישראל. לכן, כל עוד החשד בעינו עומד, אין גיא-רון יכול להיבחר כנציג הלשכה בוועדה לבחירת שופטים או לבחור את נציגי הלשכה בוועדה".

עו"ד גיא-רון סירב להגיב לדברים.

ציטרין: למנוע את כינוס הוועדה

במקביל פנה אתמול (א') העיתונאי לשעבר בן-ציון ציטרין לבג"ץ, בדרישה להוציא צו ביניים שימנע את כינוסה הצפוי של הוועדה לבחירת שופטים ביום שישי בשבוע הבא, לצורך בחירת 3 שופטים חדשים לבית המשפט העליון.

לדברי ציטרין, יו"ר הוועדה, שר המשפטים יעקב נאמן, פירסם ברשומות לפני כחודש כי יש צורך במינוי 3 שופטים לבית המשפט העליון, זאת בעוד שבאותה שעה חסר רק שופט אחד כדי להשלים את מצבת השופטים המלאה, לפני פרישתו של השופט אדמונד לוי.

הפרקליטות השיבה כי בישיבת הוועדה בחודש ספטמבר הוחלט להודיע בדבר הצורך למנות 3 שופטים לעליון, וכן הוחלט לבצע הפניה לשמות מועמדים שפורסמו בשנים 2008-2009, ולא לפרסם מחדש שמות.

הדיון בעתירה זו יתקיים ביום חמישי הקרוב.