יו"ר גוגל: אנחנו פחות חזקים בשוק החיפוש מכפי שנדמה

אריק שמידט: "גוגל שולטת בכ-65% משוק החיפוש המקוון בארה"ב רק אם בוחנים נתונים אלה לעומת הנתח של מתחרות דוגמת בינג או יאהו. למעשה, הנתונים אינם משקפים לגמרי את המציאות"

אריק שמידט, יו"ר גוגל, טוען שהשליטה של החברה בשוק החיפוש המקוון בארה"ב אינה כה משמעותית כפי שנדמה.

במכתב ששלח שמידט לתת-הוועדה לתחרות הוגנת של הסנאט האמריקני כותב שמידט ש"כפי שאמרתי במהלך השימוע של הוועדה, גוגל שולטת בכ-65% משוק החיפוש המקוון בארה"ב רק אם בוחנים נתונים אלה לעומת הנתח של מתחרות דוגמת בינג או יאהו. למעשה, אנו סבורים שהנתונים שמפורסמים כל חודש על-ידי קומסקור או היטוויז אינם משקפים את המציאות, בה יש אתרים נוספים שמתחרים עם גוגל בשוק החיפוש".

שמידט מתכוון ככל הנראה למנועי חיפוש שמתמחים בענפים מסוימים, דוגמת kayak.com (מידע על תיירות ונסיעות) ו-Realtor.com (מידע בנושא נדל"ן). ההערכות הן שמנועי חיפוש בעלי התמחות ספציפית מחזיקים באחוזים בודדים משוק החיפוש המקוון.