ביוקנסל תהפוך לחברה ישראלית ותגייס 3-4 מיליון דולר

בגיוס הפרטי ישתתפו בעלי המניות - כת"ב, Tickro ואברהם הוכברג

חברת ביוקנסל, שמפתחת תרופה לסרטן, תבצע גיוס פרטי של 3-4 מיליון דולר. בגיוס ישתתפו המשקיעים הקיימים, ובהם כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב, 14%), מייסד החברה פרופ' אברהם הוכברג (8%) וחברת Tickro שנסחרת בנאסד"ק.

האחרונה אינה בעלת מניות גדולה בחברה, אך היא מחזיקה באג"ח להמרה ובאופציות שהופכים אותה לבעלת עניין. הגיוס תלוי באישור האסיפה הכללית.

במקביל, ביוקנסל , שרשומה למסחר בתל אביב אך התאגדה כחברה בדלוור ארה"ב, הודיעה על כוונתה להקים חברה ישראלית חדשה ולהתמזג לתוכה.

להקל על הפעילות מול רשות ני"ע

העובדה כי ביוקנסל רשומה כחברה אמריקנית העמיסה מגבלות ותקנות שונות על פעילותה הבורסאית, וחייבה אותה להגיש מסמכים שונים גם לרשות ני"ע האמריקנית (SEC). הקמת החברה הישראלית והמיזוג לתוכה יאפשרו להקל את ההתנהלות מול רשויות ני"ע בארה"ב ובישראל.

בעקבות ההודעה על הגיוס עולה מניית החברה ב-0.3%, לאחר שביומיים האחרונים ירדה ב-6% בעקבות הודעה על הפיכתה לחברה ישראלית. כעת נסחרת החברה לפי שווי שוק של 40 מיליון שקל.

לביוקנסל יש 6.6 מיליון שקל בקופת המזומנים נכון לסוף ספטמבר. הגיוס הנוכחי הוא גיוס ביניים שצפוי לאפשר לחברה לשרוד 6-9 חודשים, אולי עד אחרי קבלת תוצאות ניסוי שלב IIb (ניסוי יעילות רב מרכזי) שלה בסרטן שלפוחית השתן. מדובר בניסוי המתקדם ביותר של החברה, שנערך בתחום שבו יש שוק קטן יחסית.

לכשיושלם מהלך הרה-ארגון, תוכל ביוקנסל לבצע גיוס ציבורי, ולהשלים את הניסוי המשמעותי יותר שלה - ניסוי יעילות בתרופה לסרטן הלבלב. לשם כך היא תצטרך כ-7-8 מיליון דולר נוספים.

החברה מסרה כי בעקבות הגיוס הנוכחי ייכנסו לתוקף מנגנוני ההתאמה שנקבעו בהנפקה משנת 2008 לטיקרו, לכת"ב ולקופת התמלוגים של האוניברסיטה העברית. משקיעים אלה מחזיקים אופציות ואג"ח להמרה, אשר ניתנים למימוש לפי מחיר של 7 סנט למניה, 85% יותר ממחיר המניה במסחר היום.

בשל כניסתם לתוקף של מנגנוני ההתאמה, ירד מעט מחיר המימוש של האופציות והאג"ח הללו. מי שמושפעת מנושא זה במיוחד היא טיקרו, שכן אם תבחר לממש את המניות שלה, היא עשויה להגיע להחזקה של מעל 20% בחברה.

ביוקנסל לא דיווחה מהו מחיר המימוש המתוקן של האופציות והאג"ח, אך סביר כי עדיין קיים פער מהותי בינו לבין מחיר המניה הנוכחי של החברה.