מיקרוסופט, יאהו ו-AOL בעסקת ענק בשוק הפרסום המקוון

3 ענקיות הטכנולוגיה משתפות פעולה כדי להתחרות בגוגל ופייסבוק ■ כל אחת מהשלוש תציע ללקוחותיה לפרסם גם אצל החברות אחרות ■ שיתוף-הפעולה ייצא לדרך בינואר 2012

מיקרוסופט , יאהו ו-AOL משתפות פעולה בשוק הפרסום המקוון, במטרה להתחרות במתחרותיהן הגדולות - גוגל ופייסבוק.

שיתוף-הפעולה, עליו הכריזו 3 ענקיות הטכנולוגיה אתמול (ג'), נועד לאחד את שטחי הפרסום שברשות 3 החברות - כאשר כל אחת מהן תוכל להציע ללקוחותיה לפרסם תוכן גם אצל החברות אחרות.

למרות שיתוף-הפעולה, החברות יוסיפו להתחרות אלה באלה ולשמור על עצמאותן, תוך שהן שומרות על צוותי מכירות נפרדים. לפיכך, החברות מקוות כי הרגולטורים בארה"ב לא יתנגדו לעסקה מתוך חשש למונופול. שיתוף-הפעולה צפוי לצאת לדרך בפועל בחודש ינואר 2012.

המהלך נועד לחזק את מיקרוסופט, יאהו ו-AOL בשוק הפרסום המקוון, כאמור, מול גוגל ופייסבוק. גוגל לבדה מחזיקה ב-46% מנתח שוק זה בארה"ב, כאשר 3 החברות מחזיקות רק ב-15% ממנו, יחדיו. פייסבוק אמנם מחזיקה בנתח מצומצם של 3%, אולם המספרים שלה, המצביעים על גידול בקצב מהיר במיוחד, מטרידים מאד את מתחרותיה.