טכנאי הוט התארגנו בהסתדרות: מאיימים בסכסוך עבודה

לפני שנה וחצי התארגנו חלק מעובדי הוט בהסתדרות הלאומית, וכעת עברו לארגון החזק יותר

700 הטכנאים של חברת הוט טלקום, זרוע השירותים הטכניים של חברת התקשורת הוט, התאגדו במסגרת ההסתדרות הכללית ודורשים מהנהלת החברה לפתוח במשא-ומתן קיבוצי להבטחת תנאי עבודתם.

העובדים טוענים כי מאז שהחלו במהלך ההתארגנות פועלת החברה לסיכולה ומחתימה עובדים על טפסי ביטול חברותם בארגון. בהסתדרות כבר מיהרו לאיים בהכרזה על סכסוך עבודה ביום ראשון הקרוב.

כבר לפני שנה וחצי החלה התארגנות עובדים בהוט במסגרת ההסתדרות הלאומית, אולם המהלך נכשל בעיקר בשל הניסיון לאגד את כל אלפי העובדים, המועסקים בין היתר בשירות הלקוחות.

הטכנאים, שהיוו את המנוע גם של ההתארגנות הקודמת, הבינו לאחרונה כי מוטב אם יתמקדו בהתארגנות מצומצמת שתכלול רק את הוט טלקום, המונה כ-1,000 עובדים.

"עברנו להסתדרות הכללית כי זה הארגון החזק ביותר היום במשק, עם הגורמים המקצועיים ביותר", אמר ל"גלובס" יעקב ברזובסקי, אחד מחברי הוועד שהוקם בחברה. לדבריו, "זו הייתה טעות בעבר לנסות לארגן את כל עובדי הוט, כי רבים מהעובדים הם סטודנטים וצעירים אחרים שמגיעים לחברה כדי להעביר בה שנה-שנתיים, לא יותר. הטכנאים, לעומת זאת, הם בעלי משפחות, אנשים שרכשו השכלה ומקצוע מתאים.

"אנחנו רוצים הסכם קיבוצי שיבטיח את התנאים שלנו. יש פה עובדים שמאז שנת 2000 לא עדכנו את השכר שלהם. שינו לנו גם את מודל התגמולים, וכל פעם יש שמועות שיעבירו אותנו למיקור חוץ".

ברזובסקי טוען כי הנהלת החברה מתנכלת לניסיון ההתארגנות של העובדים באמצעות הפעלת לחץ: "הם מנסים לטרפד את המהלך הזה בכל הכוח. מנהלים זימנו אליהם עובדים והגישו להם טופס שבלוני לביטול חברותם בהסתדרות. בינתיים יש מספר עובדים בודדים שחתמו, אבל הלחץ נמשך. אנחנו מצדנו לא נהסס לפעול בכל דרך חוקית שעומדת לרשותנו ובגיבוי מלא שאנו מקבלים מההסתדרות".

ל"גלובס" נודע כי בחברת הוט טענו בפני נציגי ההסתדרות כי לא ניתן להכיר מבחינה משפטית בהתארגנות העובדים, שכן היא אינה כוללת את כל עובדי הוט. בחברה טענו כי ההפרדה שנעשתה בחברה בין מה שמכונה "הוט טלקום" לבין "הוט מערכות תקשורת" היא הפרדה רגולטורית בלבד. בפועל, להוט טלקום יש דירקטוריון נפרד ואפילו מנכ"ל נפרד, כך שהיא מהווה על פניו יחידת מיקוח נפרדת באופן מובהק למדי על-פי הפסיקה הישראלית, כך שאין צורך לארגן גם את עובדי "הוט מערכות תקשורת" כדי להכיר בהתארגנות.

"אנו קוראים להנהלה להיכנס למשא-ומתן אינטנסיבי להסדרת תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי של טכנאי החברה, זאת כדי לייתר את ההכרזה הצפויה על סכסוך עבודה בחברה ביום ראשון הקרוב", אמר היום (ד') יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן.

מחברת הוט נמסר בתגובה: "הנתונים עליהם נסמכת ההסתדרות אינם נכונים. הוט פועלת ותמשיך לפעול בהתאם להוראות החוק".

גורמים בחברה הוסיפו כי ההסתדרות היא זו שהפעילה לחצים על עובדים, כאשר חלקם "לא ידעו על מה הם חותמים".