דלק רכב תגיש הצעת רכש לקמור מוטורס

בשל הוצאת זיכיון צ'רי מהעסקה, מחיר ההצעה נמוך ב-7% ביחס למתווה המקורי

בעקבות אישור רשות ההגבלים העסקיים לרכישת חברת קמור מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, הודיעה היום הרוכשת, דלק רכב, כי התקיימו התנאים המתלים לביצוע העסקה, ולכן נכנסה לתוקף התחייבות החברה לפרסם הצעת רכש מלאה למניות הציבור בקמור מוטורס בשבועיים הקרובים.

בשל הוצאת זיכיון צ'רי מהעסקה, תגיש דלק רכב הצעת רכש מלאה לבעלי מניות קמור מוטורס לפי שווי של 235 מיליון שקל בלבד (18.57 שקל במונחי מניה), הנמוך ב-18 מיליון שקל (7%) ביחס למתווה המקורי של העסקה, שנחתם בחודש יולי.

כאמור, רשות ההגבלים העסקיים אישרה את עסקת המיזוג בין דלק רכב לקמור מוטורס, שבמסגרתה תרכוש יבואנית רכבי מאזדה ופורד שבשליטת גיל אגמון את יבואנית רכבי היוקרה ב.מ.וו, הנמצאת בשליטת קמור שבבעלות דני ברנר.

עם זאת, בשל דרישת הרשות תיאלץ קמור מוטורס למכור את חלקה (50%) בזיכיון היבוא של רכבי צ'רי הסיניים, כדי שהמיזוג יוכל לצאת לפועל.

לפני כשבועיים, כאשר עלה חשש כי הממונה, דיוויד גילה, לא יאשר את העסקה מחשש לפגיעה בתחרות, צנחה מניית קמור מוטורס ב-25%. מאז עלתה המניה אט אט בחזרה כלפי מעלה, כאשר היום נסחרה לפי מחיר של 18.1 שקל, הנמוך ב-2.6% מהמחיר שבו תגיש דלק רכב הצעה לרכישת מניות הציבור בחברה (16.05%).

קמור מוטורס, שכאמור נאלצה למכור את חלקה בזיכיון צ'רי כדי להשלים את העסקה, חתמה על הסכם למכירת חלקה בו לידי שותפתה, חברת "המאגר" שבשליטת קבוצת כדורי. זו פעילה כיום בתחום חלקי החילוף מפירוק, מכירת כלי רכב משומש ואביזרים, וכן יבוא של קטנועים מסין.