ספגטי אירופאי

האם קרנות הסל של יוון ואיטליה מעוררות עניין ומה צפוי לוול סטריט בהמשך החודש?

אם אתם יושבים בבית או במשרד, מנסים לנהל את תיק ההשקעות שלכם ומרגישים שבכל יום מישהו מנסה, באופן אישי, לענות אתכם מחדש, אפשר להבין את ההרגשה. רוב בני האדם חשים בחילה כאשר הם חווים תנודתיות. אבל, נשאלת השאלה האם יש מציאות בקערת הספגטי האירופאית והעולמית או שמדובר בסבך לוקשים בלתי אכיל?

נתחיל ביוון. למיטב ידיעתי, לא נסחרת בארה"ב ETF המקנה חשיפה מלאה ליוון. ה-ETF שהסימבול שלה SEA ואשר חברות ספנות עניינה מקנה חשיפה של כ-10% ליוון, מדינה שספנות היא אחת מספינות הדגל הכלכליות שלה. נכון להיום, אין עניין טכני מיוחד ב-ETF הזו למרות שערה הזול יחסית. יכול להיות שתתגבש תבנית היפוך בתחתית אבל נצטרך לראותה בשביל להאמין.

ומה עם איטליה? כאן יש לנו ETF מתמחה עם סחירות סבירה, בוודאי למשקיע הקמעונאי, שהסימבול שלה EWI . השפל שלה ב-2009 היה 8.99 דולר ובשלב זה פניה לכיוון השפל, כך שטכנית אין מה לחפש שם כרגע. זה באשר לאקטואליה, מקווה שלא נידרש לספרד, פורטוגל וכו'. עכשיו לשאלה האם יש מציאות בעולם ובאירופה? לשאלה זו יש תשובה בשתי רמות. אבסולוטית ובהשוואה ל-S&P 500 .

בדיקה בהשוואה ל-S&P500 לא העלתה תוצאות מרנינות אבל לפחות יש לנו סוג של קוריוז: מי שכן נראית חזקה יחסית ובעיקר מתחזקת בהשוואה ל-S&P500 היא ETF שהסימבול שלה GULF ושמחזיקה מניות של מדינות המפרץ. כישראלים זה יכול להיות פיזור סיכון מעניין אבל הסחירות שם לא גבוהה. פרט לכך, רוב ה-ETF של המדינות ברשימת המעקב שלנו נמצאות במצב של חולשה בהשוואה ל-S&P500 ואלו שלא נמצאות במצב זה לא נמצאות במצב עוצמה מובהק כך שנראה שאם מניות אז בארה"ב.

הכל אפשרי, נלך עם הלוח

ארה"ב? אתם בטח שואלים את עצמכם אחרי ירידות השערים של אתמול. שאלה בהחלט במקומה בנקודת הזמן הזו אבל בסך הכל, לטוב או לרע, דבר לא השתנה מנקודת מבט ארוכת טווח. תמיכה באזור ה-1,200 (S&P500) התנגדות באזור ה-1,275 בערך, ועליה בתנודתיות. אפשר להמשיך בראש תמונה שורית מאוד ואפשר לעשות זאת לכיוון של ירידה ולהיבהל. בגלל שחודש נובמבר עכשיו, אני נותן סיכוי קלנדרי לעליה כל עוד הגרף לא מכריח אותי לעשות אחרת.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.