מידרוג: שחיקה נוספת ברווחיות פרטנר בשנתיים הבאות

דירוג החוב של פרטנר נותר אמנם ללא שינוי, על Aa3, אך "הצבת אופק דירוג שלילי הינה נוכח הסיכונים והאתגרים העומדים בפני החברה בטווח הזמן הקצר-בינוני"

"בעלת השליטה בפרטנר (44.54%), חברת סקיילקס , נסמכת על הדיבידנדים מפרטנר כמקור תזרים עיקרי לשירות חוב פיננסי שמימן את רכישת השליטה בחברה. מבנה בעלות ממונף זה, יוצר לחץ לחלוקת דיבידנדים ומקשה על החברה לשפר את התזרים החופשי להקטנת החוב", כך מציינים כלכלני חברת מידרוג בסקירה שפרסמו על חובה של פרטנר.

במידרוג מציינים עוד בשנתיים האחרונות חלו שינויים תכופים בהנהלת החברה. במהלך הרבעון השני לשנת 2011 מונה חיים רומנו לתפקיד מנכ"ל החברה וזיו לייטמן לתפקיד סמנכ"ל הכספים.

דירוג החוב של פרטנר נותר אמנם ללא שינוי, על Aa3, אך "הצבת אופק דירוג שלילי הינה נוכח הסיכונים והאתגרים העומדים בפני החברה בטווח הזמן הקצר-בינוני".

כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות ומהגברת התחרותיות, רשמה פרטנר ברבעון השני של שנת 2011 שחיקה של כ-25% בהכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) בהשוואה לרבעון המקביל, ובנטרול השפעת דמי הקישוריות, עמדה השחיקה על כ-10% בין הרבעונים. הירידה בהכנסות משירותי סלולר הובילה לקיטון חד ברווח הגולמי מפעילות זו. קיטון זה קוזז בחלקו על ידי עלייה במכירות מכשירי קצה ואיחוד לראשונה של תוצאות סמייל. במקביל, חלה עלייה משמעותית בהוצאות מכירה ושיווק, שנבעה מהגידול בשיעור הנטישה ומהעלייה במכירות המכשירים.

מידרוג מעריכה כי כניסת המתחרים החדשים והתחרות בין המפעילות הקיימות תוביל לשחיקה נוספת ב-ARPU של פרטנר ובנתח השוק שלה, בשיעורים מהותיים, וזאת בטווח של שנתיים. יש לציין עוד כי, "איננו רואים המשך צמיחה במכירות מכשירי הקצה, ואף מניחים כי היקפה של פעילות זו ילך ויקטן. מנגד, אנו מניחים כי החברה תציג התייעלות בהוצאות התפעול. קיים קושי לאמוד את היקף ההתייעלות, המהווה אתגר משמעותי, על רקע הצורך לשמור על רמת שירות גבוהה, שתבדל את הצעת הערך של פרטנר מאלו של המתחרות".

"אנו מעריכים כי סיכונים אלו יובילו לשחיקה נוספת ברווחיות ולהאטה נוספת ביחסי כיסוי החוב וזאת, על רקע הגברת התחרות ובהתחשב גם ביכולת החברה להציג התייעלות ואף ירידה מסוימת בהיקף החוב הפיננסי. להערכת מידרוג, שחיקה נוספת ברווחיות החברה ו/או גידול בחוב הפיננסי, בשל חלוקת דיבידנדים אגרסיבית והשקעות מאסיביות ברכוש קבוע, יקשו על החברה לשמור על הדירוג הנוכחי", מציינים כלכלני מידרוג.