מגדל שוקי הון: בפני בטר פלייס עדיין עומדת משוכה גבוהה

האנליסט ערן יונגר: החברה עברה אמנם משוכות רבות בהם שכנוע היצרן וגיוס ממשלות ושלטון מקומי להירתם למיזם אולם המשוכה הבאה תהיה קשה לא פחות – שכנוע הצרכן"

על פי פרסומים השלימה החברה גיוס של כ-200 מיליון דולר לפי שווי של כ-2.25 מיליארד דולר. שווי זה גבוה בכ-100% מהשווי בסיבוב הגיוס הקודם שנעשה לפני כשנה לפי שווי של כ-1.2 מיליארד דולר. בגיוס הנוכחי השקיעה החברה לישראל כ-50 מיליון דולר והחזקותיה דוללו מכ-30% לכ-27%-28%.

החברה מציינת כי כספי הגיוס ישמשו להמשך הרחבת פעילותה במדינות מערב אירופה וקידום פריסת התשתיות בצפון קליפורניה, דרום סין, יפן, אונטריו קנדה והוואי.

במגדל שוקי הון מציינים כי שווי Better Place אינו מהותי לחברה לישראל ומהווה כ-3% בלבד מנכסי החברה. שקלול העלאת השווי של Better Place יחד עם ההשקעה והירידה בהחזקת מביא בסופו של יום לעלייה של כ-1.8% בלבד במחיר היעד לחברה לישראל.

מטעמי שמרנות במגדל שוקי הון מעריכים את שוויי החברה בכ-1.8 מיליארד דולר ולפיכך השינוי בהערכת השווי של החברה לישראל אינו מהותי ומסתכם בעלייה של כ-0.6% בלבד במחיר היעד.

ערן יונגר, אנליסט מגדל שוקי הון מסביר כי "אנו מעודדים מהצפת הערך בחברת Better Place וסבורים כי המודל העסקי מותיר שולי רווח נאים לחברה אולם תמהים על שווי זה לנוכח השלב המקדמי בלבד בו נמצא המיזם. החברה עברה אמנם משוכות רבות בהם שכנוע היצרן וגיוס ממשלות ושלטון מקומי להירתם למיזם אולם לטעמנו המשוכה הבאה תהיה קשה לא פחות - שכנוע הצרכן".

יונגר מסביר שהמיזם בישראל מהווה אבן בוחן בלבד להתפתחות המיזם בחו"ל ומכירתן עד כה של כמאה מכוניות החברה בישראל אינה מהווה מדד להצלחה בשלב זה.

לדבריו, "יש לזכור כי בעוד בישראל אין לחברה מתחרים, המצב בחו"ל שונה ובו לחברה אין כל בלעדיות מול היצרן".

לסיום מעלה יונגר שאלות מהותיות בקשר להחזקות החברה לישראל, לדבריו, "נשאלת השאלה מדוע לא השתתפה החברה לישראל בסבב גיוס זה במשקל שהיה מונע מדילול החזקותיה והאם בסבבים הבאים ימשיכו לקטון החזקות החברה ?"

בשורה התחתונה ממשיכים במגדל שוקי הון להמליץ החזקה בחברות הסחירות הבנות על פני החזקה בחברה לישראל.