6 עו"ד מתמודדים על שני מקומות בוועדה לבחירת שופטים

לראשונה יתמודד על אחד המקומות מטעם הלשכה בוועדה לבחירת שופטים עורך דין ערבי - חאלד חוסני זועבי ■ פסטינגר: גיא-רון עושה תרגילים כדי להשתלט על הוועדה

6 עורכי דין מתמודדים על שני המקומות המיועדים לנציגי לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים. זאת, לאחר שרשימת המועמדים מטעם הלשכה נסגרה בשבוע שעבר.

ביום שלישי בשבוע הבא תבחר המועצה הארצית של הלשכה, המונה 48 חברים, את שני הנציגים - 3 מהם ממחנהו של ראש הלשכה הנוכחי, עו"ד דורון ברזילי, ו-3 ממחנה ראש הלשכה הקודם, יורי גיא-רון.

לראשונה יתמודד על אחד המקומות מטעם הלשכה בוועדה לבחירת שופטים עורך דין ערבי. מדובר בעו"ד חאלד חוסני זועבי, יו"ר ועד מחוז הצפון בלשכה. על-פי טענות הנשמעות באחרונה בקרב גורמים בלשכה, זועבי קיבל מגיא-רון הבטחה שיתמוך בו כמועמד לוועדה, בתמורה לתמיכתו של זועבי בנציגיו של גיא-רון בבחירת המוסדות המנהלים את הלשכה.

"לא יכול להיות שמי שהפסידו בבחירות ללשכת עורכי הדין ישתלטו על שני המקומות בוועדה לבחירת שופטים", אמר בתגובה לדברים עו"ד יראון פסטינגר, חבר הוועד המרכזי, "גיא-רון, כמי שהפסיד בבחירות אישיות בהפרש ניכר, עושה תרגילים כדי להשתלט על הוועדה לבחירת שופטים".

עם זאת, על-פי ההערכות המסתמנות, המועמדים הזוכים לסיכוי הרב ביותר להיבחר הם דווקא שני הנציגים הנוכחיים מטעם הלשכה בוועדה, עו"ד רחל בן-ארי ועו"ד פנחס מרינסקי, שיסיימו בתחילת דצמבר קדנציה ראשונה ושנייה בהתאמה בוועדה.

מטעם מחנה גיא-רון נרשמו כמועמדים בן-ארי, זועבי ועו"ד רון גזית. מטעם ראש הלשכה נרשמו ברזילי עצמו, מרינסקי ועו"ד יחיאל כץ.

רשימת המועמדים לוועדה לבחירת שופטים, וכן לוועדות מינוי למשרות שיפוטיות נוספות, פורסמה בשבוע שעבר על-ידי יו"ר המועצה הארצית של הלשכה, עו"ד צבי פירון, בעקבות לחצים שהפעיל עליו היו"ר הקודם של המועצה, עו"ד עמוס ון-אמדן.

כיום נהנה מחנהו של גיא-רון מרוב בקרב חברי המועצה, רוב שבזכותו נבחר פירון לתפקידו. ואולם שני המחנות נערכים לקרב על כל קול, במטרה להכניס לפחות נציג אחד מטעמם לוועדה לבחירת שופטים.