דלק נדל"ן תפצה זכיין של בית הפנקייק ביותר מ-2 מיליון שקל

זאת לאחר שלא עמדה בהבטחה לגבי מספר מקומות החניה במרכז שהשכירה לזכיין

חברת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה תפצה זכיין של רשת "בית הפנקייק המקורי" ביותר מ-2 מיליון שקל, לאחר שלא עמדה בהבטחה לגבי מספר מקומות החניה במרכז מסחרי שהשכירה לזכיין - כך קבע בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

הזכיין, שיוצג בידי עורכי הדין דוד שידלובר ודנה ישטוב, תבע את דלק נדל"ן בגין נזקים שנגרמו לו עקב הפרת חוזה השכירות בינו לבינה, חוסר תום-לב בניהול המשא-ומתן ובקיום החוזה, הטעיה והצגת מצגי-שווא.

הזכיין התעניין ב-2004 בפתיחת מסעדה במרכז הקניות "Time Out בית לחם הגלילית" של דלק נדל"ן. לזכיין הובטח, לטענתו, כי בנוסף ל-24 מקומות החניה שבחזית המבנה, תהיה תוספת של 82 חניות.

3 חודשים לאחר פתיחת המסעדה, במארס 2005, גילה הזכיין כי הכניסה לחניה נחסמה באבנים בידי חברת התחזוקה. כעבור מספר חודשים התקינה חברת התחזוקה גדר קבע בפתח המגרש.

לטענת הזכיין, הוא פנה לדלק נדל"ן בבקשה להסדיר את החניה, ואז התברר לו לראשונה כי הדבר בלתי אפשרי משום שהשימוש לחניה לא תואם את ייעוד המגרש.

דלק נדל"ן כפרה בכל טענות הזכיין וגרסה כי מעולם לא התחייבה כלפיו להקים שטח חניה נוסף בצמוד למרכז המסחרי, וכי המסעדה נכשלה בגלל הדרך הכושלת בה ניהל הזכיין את עסקיו.

השופטת דרורה פלפל קיבלה חלקית את התביעה והורתה לדלק נדל"ן לשלם לזכיין פיצויים בסך 1.54 מיליון שקל בגין הפסד הרווח הצפוי לו, לפי חישוב על בסיס הפעלת המסעדה ל-5 שנים, כתקופת השכירות בחוזה.

בנוסף פסקה השופטת כי על דלק נדל"ן לשלם לו 300 אלף שקל על עוגמת-נפש ו-125 אלף שקל הוצאות. בתוספת ריבית והצמדה מגיע הסכום ליותר מ-2 מיליון שקל.