מנכ"ל בילינסון: "המניפולציות של המתמחים זעזעו אותי"

ד"ר ערן הלפרן: "הרופאים המתמחים עושים לעצמם נזק" ■ הראיון המלא - במגזין G מחר מוקדם יותר היום: המדינה הגישה בקשה לביזיון ביהמ"ש נגד כ-300 מתמחים

"המניפולציות של המתמחים זעזעו אותי", אומר מנכ"ל המרכז הרפואי רבין (בילינסון והשרון), ד"ר ערן הלפרן, בראיון למגזין G שיפורסם מחר (ה'). "אני לא יכול לראות רופא עם שלט 'אני עובד כפייה'. האנלוגיה הזאת נוראית בעיניי. הם לא עובדי כפייה, והם משניאים את המקצוע על עצמם. הם עושים נזק גם לעצמם וזה כואב לי".

לדברי הלפרן, גם כשיימצא הפתרון שישים סוף למאבק, המערכת תחזור לעבודה עם הרבה צלקות. "איני בטוח שהמערכת תחזור להיות מה שהייתה. מה שקרה הוא די טראומתי. גם אני, שעמדתי מולם, לא מרגיש עם זה לגמרי נוח. אלה עובדים שלי, שאולי יהיו מנהלים בעתיד, וזאת לא סיטואציה פשוטה. הרבה מהתסכול שלהם הוא נכון וכוונותיהם רצויות, אבל הדרך לא לגיטימית ומסוכנת. אני חושב שיותר ויותר מהם מבינים את זה".

הלפרן מספר מדוע התפרץ על המתמחים שלו ביולי האחרון, כשעשרות מהם נטשו את המחלקות למרות צווי מניעה של ביה"ד לעבודה. "הפתיע אותי שמתמחים עושים קונץ-פטנט והולכים להתאשפז במיון. עבורי זה היה שבר. אין ציבור אינטליגנטי, מוביל, שומר חוק בדרך כלל - הציבור הכי נורמטיבי - מוכן, כגוף, להמרות פסיקה של בית דין. זה כאב לי מאוד".

הלפרן מצביע על האינטרסים שעומדים מאחורי "מאבק המתמחים". "היו כל מיני גורמים אופוזיציוניים להסתדרות הרפואית שתפסו טרמפ - הם לא אוהבים את היו"ר, או לא אוהבים את הנהגת הר"י, או שהסקטור שלהם לא קיבל מספיק", הוא אומר.