שני לשטייניץ: משה אשר המתאים ביותר לניהול רשות המסים

מחר ידון בג"ץ בעתירתו של משה אשר נגד שר האוצר, שסירב לקבל את המלצתה של ועדת האיתור בראשות חיים שני למנותו למנהל רשות המסים ■ שני במכתב חריג לשטייניץ: "הוועדה הייתה מודעת היטב לאתגרים העומדים בפני רשות המסים"

"אחרי תהליך ארוך וממצה ועדת האיתור בחרה במשה אשר, לאחר שהשתכנעה כי הוא המתאים ביותר לתפקיד מנהל רשות המסים מבין כל המועמדים הפנימיים והחיצוניים שהיא בחנה. הוועדה שקלה בכובד-ראש את מכלול הכישורים של המועמד, כולל יכולות המנהיגות והניהול, ומצאה כי משה אשר יכול להוביל את מערכת המסים".

כך כתב היום (ד') חיים שני, מנכ"ל האוצר לשעבר, במכתב מיוחד וחריג לשר האוצר, יובל שטייניץ, תוך שהוא מסנגר על מועמדותו של משה אשר למנהל רשות המסים.

נזכיר כי מחר (ה') בבוקר ידון בג"ץ בעתירתו של משה אשר נגד שר האוצר, שסירב לקבל את המלצתה של ועדת האיתור בראשות חיים שני למנותו לתפקיד.

עוד כותב שני כי "הוועדה הייתה ערה לנסיבות המיוחדות שהביאו להחלטת הממשלה ב-2007 על הצורך בועדת איתור למשרת מנהל רשות המסים. הוועדה הייתה מודעת היטב לאתגרים הרבים העומדים בפני רשות המסים בעת הנוכחית ובעתיד.

"כל אחד מהמועדים הסופיים התבקש להציג לא רק את הבנתו בתחום המסים, שזה תנאי יסודי ליחידה מקצועית כמו רשות המסים, אלא גם תוכנית עובדה מפורטת להתמודדות עם אתגרי הרשות בתחום הארגוני והניהולי ויכולות ניהול שותפות. הוועדה שקלה את מאזן היתרונות והחסרונות של כל מועמד פנימי וחיצוני לפני שהגישה את המלצתה", מסביר שני.

שני שלח העתק למכתב גם לסגן שר האוצר, איציק כהן; היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין; ונציב שירות המדינה, משה דיין.

מועד שליחת המכתב אינו מקרי: לא רק שנשלח ערב תחילת דיון עתירתו של אשר בבית המשפט העליון אלא גם אחרי פרסום מכתב התגובה של המדינה לבג"ץ. לכן ניכר כי שני קרא את מכתב התגובה ובמכתבו הוא משיב, באופן פורמאלי או באופן עקיף לכל הטענות שמעלה שטייניץ לפרקליטות, לרבות הטענה כי לאשר אין יכולת ניהולית או מנהיגותית.

נזכיר כי שטייניץ נפגש פעמיים עם אשר אך סירב למנותו למנהל רשות המסים, ובמקום זאת בחר למנות את דורון ארבלי למנהל בפועל של הרשות וצפוי להקים ועדת איתור חדשה. שטייניץ הסביר כי לטעמו, אשר אינו ניכון בכישוריים הניהוליים שדורש המשרה.

על אף שבמשרדו של וינשטיין הרימו גבה וסברו כי החלטתו של שטייניץ שגויה, הם החליטו להגן עליה תוך לקיחת סיכון לא מבוטל שבג"ץ יכריע נגד שר האוצר. נזכיר כי מיד עם החלטתו של שטייניץ פנה אשר לבג"ץ, כאשר לפי הערכות, יש סיכוי לא מבוטל שהוא ידרוש משטייניץ לחזור מצעדיו.

נזכיר כי חיים שני פרש ממשרד האוצר לפני מספר שבועות אחרי שיחסיו עם שטייניץ עלו על שרטון. מכתבו של שני לשטייניץ מהווה צעד חריג ביותר.