"תשתית ראייתית לפלילים נגד מנהל קול ישראל לשעבר אריה שקד"

זאת בגין פגיעה בפרטיות לאחר שפרסם את דוח פילת על יוני בן-מנחם, שהתמודד מולו על תפקיד מנכ"ל רשות שידור ■ שקד: מילאתי את חובתי כאזרח וכעיתונאי

משטרת ישראל הודיעה היום (ה') כי מצאה תשתית ראייתית נגד מנהל קול ישראל לשעבר, אריה שקד, לביצוע עבירות פליליות של פגיעה בפרטיות ועבירה של הוצאת מסמך ממשמורת.

המשטרה ממליצה להעמיד לדין גם את מנכ"ל פילת ישראל, ששון עוז, לביצוע עבירות של סיוע לפגיעה בפרטיות והוצאת מסמך ממשמורת.

החקירה החלה בעקבות תלונה שהוגשה על-ידי יוני בן-מנחם, שנבחר לאחרונה לתפקיד מנכ"ל רשות השידור. התלונה נגעה לפרסום הערכת מכון פילת אודותיו, במסגרת כתבה ששודרה בחדשות 2 ועסקה בהליכי המינוי לתפקיד מנכ"ל רשות שידור.

ממצאי החקירה העלו כי שקד, מי שהיה עד לאחרונה מנהל קול ישראל ומי שהתחרה מול בן-מנחם במכרז לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, פנה למנכ"ל חברת פילת בראשית שנת 2010 וביקש לקבל לידיו את דוח האבחון שנערך לבן-מנחם, אבחון אותו לא היה מוסמך לקבל.

על-פי החשד, מנכ"ל חברת פילת פעל ודאג כי דוח האבחון יועבר לידי שקד. לאחר ששקד קיבל לידיו את הדוח, הוא מסר אותו לעיתונאים שונים לצורך פרסומו.

ל"גלובס" נודע כי שקד נחקר על-ידי המשטרה פעמיים בחודשים האחרונים - בערב ראש השנה ואתמול (ד'). המשטרה חקרה את שקד על 3 עבירות לכאורה של פגיעה בפרטיות, עבירה על איסור לשון הרע וכן על ניסיון לכאורה להטות מכרז.

ראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב יואב סגלוביץ, אימץ את המלצות היחידה.

בתגובה לדברים מסר שקד כי "מילאתי את חובתי כאזרח וכעיתונאי בהפצת דוח פילת המצביע על אי-כשירותו של בן-מנחם לתפקידי ניהול. לפני שהפצתי את הדוח, העברתי אותו למבקר המדינה, לועדת שפניץ, לוועדת האיתור ברשות השידור ואפילו לאנשים בלשכת ראש הממשלה, אבל כולם בחרו להתעלם מהממצאים. אז מה שנותר זה להפיץ את זה לעיתונאים.

"זכותו של הציבור לדעת בידי מי מפקידים תקציב שנתי של מיליארד שקל ואת גורלו של השידור הציבורי. אני מקווה שחקירת המשטרה תעמיק ותגיע לחקר האמת כיצד תפרו את המכרז לתפקיד מנכ"ל רשות השידור והתעלמו במכוון מכל המסמכים והטענות".

עו"ד אלמוגית אביטל, המייצגת את יוני בן-מנחם, מסרה כי "המשטרה ביצעה חקירה יעילה ואינטנסיבית, שבה הובהר כי לכאורה בוצעו עבירות פליליות כדי לסכל את מינויו של בן-מנחם. החומר שנחשף הוא חד-משמעי, ואנחנו משוכנעים כי הפרקליטות תשכיל לקבל החלטות נכונות".

מפילת נמסר בתגובה: "מי שהיה אמון על הרפורמה ברשות השידור היה אריה שקד, ומתוקף כך הועבר אליו הדוח האמור".

טרם נמסרה תגובת ששון עוז.

יצוין כי זאת לא הפעם הראשונה שהדוח מופץ או נחשף בציבור. כבר במאי 2003, עורך דין דאז של מפלגת העבודה, אלדד יניב, ציטט במכתב ליועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין, מתוך דוח פילת. המכתב כלל ציטוטים מדויקים מהדוח התפרסמו באמצעי התקשורת השונים.