הקריסה נמשכת: ספרד חותכת את תחזית הצמיחה ל-0.8%

שרת האוצר של ספרד אילינה סלגדו הודיעה שהמדינה לא תצליח לעמוד ביעד הצמיחה שנקבע על 1.3% ■ בספרד לא בטוחים שיעמדו גם ביעדי הגירעון

ספרד ממשיכה לשקוע לפני הבחירות: שרת האוצר של המדינה אילינה סלגדו הודיעה היום (ה') על קיצוץ נוסף בתחזית הצמיחה של המדינה לשנה הקרובה ל-0.8%, מתחת ליעד שהציבה הממשלה. סלגדו אמרה גם שעדיין מוקדם מדי לקבוע אם הממשלות המחוזיות עמדו ביעדי הגירעון שלהן.

יעד הצמיחה שהציבה הממשלה עומד על 1.3%, סלגדו הודיעה כבר באוגוסט שהמדינה תתקשה לעמוד ביעד הצמיחה, והוא תואם יותר את תחזית הצמיחה של הנציבות האירופית מהשבוע שעבר שחזתה צמיחה של 0.7%.

סלגדו אמרה, ש"בעוד שהממשל המרכזי יצליח לעמוד ביעדי הקטנת הגירעון, עדיין מוקדם מדי לקבוע לגבי הממשלות המחוזיות". ההצהרה הזאת מטילה ספק רב באשר לעמידה של כלל המדינה ביעדי הקטנת הגירעון שעומד על 6% מהתוצר הלאומי הגולמי.

"אני עדיין שומרת על היעד ברמה של 6%", מארה סלגדו במהלך ראיון. "קשה לנו לקבוע אם נצליח לעמוד בו כי עדיין לא קיבלנו את דוחות הרבעון השלישי של ממשלות המחוזים".

מצבה הכלכלי של ספרד הולך ומתדרדר, הצמיחה במדינה נעצרה ברבעון השלישי השנה, נתוני האבטלה שפורסמו אתמול הראה שאחוז הלא מועסקים עומד על 23%. בהנפקת אגרות חוב ממשלתיות היום הגיעו התשואות לרמת שיא של 7.088%. ביום ראשון הקרוב יתקיימו בחירות כלליות במדינה, ובהן צפוי ניצחון סוחף ל"מפלגת העם", שנחשבת למפלגת מרכז-ימין.