דלק ישראל: עלייה של 23% בהכנסות וצניחה של 73% ברווח

ברבעון השלישי גדלה צריכת הדלקים בערוצי הדיסקאונט ונרשמה ירידה בביקושים במתחמי התדלוק והתגברות התחרות והשחיקה במרווחי השיווק

חברת דלק ישראל פרסמה הערב (ה') את תוצאותיה לרבעון השלישי. בשורה העליונה דיווחה החברה על גידול של 23% בהכנסות על רקע התייקרות מחירי הדלקים, לרמה של כ-1.66 מיליארד שקל ברבעון, לעומת כ-1.34 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי, מנגד, התכווץ ב-9% לכ-194 מיליון שקל. בחברה מציינים כי "הרבעון השלישי ותקופת הדוח עמדו בסימן של המשך עלייה רצופה במחירי הדלקים בעולם ובישראל, אשר הביאה לגידול בצריכת דלקים בערוצי הדיסקאונט ולירידה בביקושים במתחמי התדלוק ולהתגברות התחרות והשחיקה במרווחי השיווק, מנגד בתקופה זו מגזר השיווק הישיר וכן מכירות חנויות הנוחות תרמו לצמיחה מואצת והשפיעו לטובה הן על מחזורי המכירה והן על הרווח הגולמי והתפעולי".

"החברה ממשיכה להתמקד בהמשך פיתוח האסטרטגיה הקמעונאית ועד למועד הדוח משלימה הקמה של כ-10 מתחמים חדשים, 18 חנויות נוחות חדשות ו-4 חנויות מנטה מרקט חדשות (כולל מוסבות). כמו כן, החברה נמצאת בשלבי תכנון ובניה מתקדמים של 15 מתחמי תדלוק חדשים ו-30 חנויות נוחות חדשות".

הרווח מפעולות ברבעון השלישי הסתכם בכ-30.5 מיליון שקל לעומת סך של כ-56 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-46%, ובניטרול הפרשה לחומ"ס של 4 מיליון שקל ברבעון הסתכם הרווח התפעולי בכ-34.5 מיליון שקל המשקף ירידה של כ-38%.

בשורה התחתונה דיווחה דלק ישראל על צניחה של כ-73% ברווח הנקי ברבעון, לרמה של כ-5.5 מיליון שקל לעומת סך של כ-20.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (בנטרול הפרשה לחומ"ס ברבעון השלישי השנה הסתכם הרווח הנקי ברבעון השלישי השנה בכ- 9.4 מיליון שקל ובתקופה המקבילה אשתקד בכ-20.4 מיליון שקל).

מנכ"ל דלק ישראל, אבי בן אסאייג : "הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה התאפיינו בעלייה חדה במחירי הדלקים בעולם, אשר הביאו למיתון בביקושים לדלק והטיית הצריכה לערוצי דיסקאונט שונים, ולשחיקה במרווחי השיווק. הורדת מרווח השיווק בסוף אוגוסט השנה הביאה להרעה משמעותית נוספת במרווח ממכירת דלקים בתחנות. החברה ממוקדת במתן מענה יעיל לשיפור מרווחיה ממכירת דלקים באמצעות הורדת הנחות, הורדת שכירויות והתייעלות כללית אחרת".

"במקביל, החברה ממשיכה בפיתוח האסטרטגיה להרחבת הפעילות הקמעונאית שאינה דלקים ובמסגרת זו המשיכה בהרחבת הפריסה של רשת מנטה ומנטה מרקט וחתמה במהלך הרבעון השלישי על הסכם סופי לרכישת השליטה ברשת קפה ג'ו הצפויה להתפרס במרבית מתחמי דלק מנטה החל מתחילת 2012".