בעלי האג"ח מסרבים לתשובה: "שיזרים 200 מ' ש' - ונדבר"

נציגות בעלי אג"ח כ"ה של דלק נדל"ן הגיבו היום להצעת הסדר החוב שגיבש תשובה, טרם חשיפת "גלובס" את טיוטת ההסדר ■ "רק אחרי שההתחייבויות יקוימו, יהיה מקום לדון על ההסדר"

נציגות בעלי אג"ח כ"ה של דלק נדל"ן , מגיבים היום (שבת) להצעת הסדר החוב שגיבש בעלי השליטה יצחק תשובה. בעלי האג"ח מסרבים לנהל מו"מ על ההסדר עם תשובה, עד שלא יממש התחייבויות קודמות כלפי החברה להזרמת 220 מיליון שקל, לדבריהם.

התגובה של בעלי האג"ח פורסמה היום טרם חשיפת "גלובס" את טיוטת הסדר החוב שגיבש פרופ' אמיר ברנע, מאדריכלי הסדר החוב של אפריקה ישראל, אשר מוביל את גיבוש ההסדר מטעם דלק נדל"ן.

על פי ההסדר הראשוני, מחזיקי האג"ח יקבלו אג"ח בהיקף של 1.2 מיליארד שקל, במקום האג"ח הקיימות בהיקף של 2.1 מיליארד שקל ועוד 60% עד 70% ממניות חברת הנדל"ן. תשובה, המחזיק היום ב-51% ממניות החברה, מוכן להזרים 200 עד 300 מיליון שקל לחברה. ‏

נציגות בעלי האג"ח טוענת כי כיוון שהצעתו של ברנע הינה הצעה מטעם בעל השליטה תשובה, "חייבים לדרוש ראשית לכל שבעל השליטה יעמוד במלוא ההתחייבויות שלקח כלפי החברה עד כה". בעלי האג"ח מציינים כי לתשובה התחייבויות בהיקף 220 מיליון שקל כלפי דלק נדל"ן, ככל הנראה בהתייחסם להתחייבויותיו להזרים 120 מיליון שקל על בסיס הנפקת זכויות, ומימוש אופציות PUT למכירת מניות אלעד מגורים.

"רק אחרי שההתחייבויות (של תשובה) יקוימו, יהיה מקום להתחיל לדון על ההסדר", מבהירים הנושים.