מיטב: מדד אוקטובר מוכיח כי השפעת המחאה התפוגגה

כלכלני מיטב: מוצרי המזון התייקרו ב-0.3% - "רשתות השיווק הפחיתו מחירים בצורה חדה אך נראה כעת כי לאחר שהמחאה ירדה מראש מעייניהם של הציבור, חזרו רשתות השיווק להעלות מחירים"

"השפעת המחאה על מחירי המזון ורשתות השיווק התפוגגה", כך מעריכים כלכלני "מיטב" המתייחסים למדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר שפורסם השבוע. מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1%, יצויין כי מוצרי המזון התייקרו ב-0.3%.

במיטב מצביעים על כך שמחירי המזון עלו בקצב מהיר יותר מהמדד הכללי מחודש ינואר 2011 עד חודש יולי של השנה - אז החלה המחאה על מחירי הקוטג', אשר גררה מחאה לגבי יוקר המחיה.

"רשתות השיווק הפחיתו מחירים בצורה חדה אך נראה כעת כי לאחר שהמחאה ירדה מראש מעייניהם של הציבור, חזרו רשתות השיווק להעלות מחירים", מציינים.

בהתייחס לשוק הדיור, מציינים במיטב כי אין להסיק מההוזלה במחירי שכר הדירה המתחדשים (שירותי דיור בבעלות הדיירים) אשר פחתו לראשונה מאז חודש נובמבר אשתקד, כי צפויים הוזלות נוספות במחירי שכר הדירה בחודשים הקרובים.

לראיה, מציינים ב"מיטב", "בשנה הקודמת, בחודשים אוקטובר ונובמבר ירדו מחירי שכר הדירה (שירותי דיור בבעלות הדיירים) ב-1.6%, מאז נרשמה עלייה של 7.3% בסעיף זה".