קרן נוי במגעים להשקעה במיזם סולארי ב-200 מ' ד'

אם המגעים בין נוי לערבה פאוור יבשילו לכדי עסקה, תהיה זו כניסה ראשונה של קרן תשתיות לתחום המיזמים הסולאריים

קרן נוי להשקעות בתשתיות מנהלת מגעים להשקעה במיזם סולארי בהיקף של כ-200 מיליון דולר בערבה. ל"גלובס" נודע כי הקרן בראשותו של פיני כהן מעוניינת להיכנס כשותפה בחברת הפרויקט (SPC) המקימה את השדה.

אם המגעים בין נוי לערבה פאוור יבשילו לכדי עסקה, תהיה זו כניסה ראשונה של קרן תשתיות לתחום המיזמים הסולאריים. התחום נחשב עד כה לספקולטיבי מדי עבור משקיעים מוסדיים דוגמת השותפים בקרן נוי. המתחרה של נוי, קרן תשתיות ישראל, הצהירה בעבר כי לא תיכנס להשקעות בתחום החשמל הסולארי בארץ.

מדובר במיזם להקמה של תחנה סולארית גדולה בעלת הספק של 40 מגוואט בשטח של כ-650 דונם ליד קיבוץ קטורה בערבה. יזמית הפרויקט היא חברת ערבה פאוור (APC) שבבעלות קיבוץ קטורה, סימנס העולמית, ומשקיעים פרטיים מישראל ומארה"ב, והקרן הקיימת לישראל.

ערבה פאוור מפעילה את השדה הסולארי הראשון בישראל, הנמצא אף הוא ליד קיבוץ קטורה, אם כי בהספק קטן בהרבה של 4.9 מגוואט. קרן נוי הוקמה לפני כחצי שנה על-ידי כלל ביטוח (38%), פועלים שוקי הון, מנורה דש, איפקס (15%), ומשקיעים ופרטיים (17%). הקרן רכשה לאחרונה מהמדינה ב-1.4 מיליארד שקל תעודות המקנות זכות ל-49% בהון המניות של דרך ארץ, זכיינית כביש חוצה ישראל. בנוסף רכשה הקרן 40% ממיזם המטרונית בחיפה תמורת 45 מיליון שקל. את קרן נוי מנהלים במשותף גלעד בושביץ ורן שלח.