יצחק תשובה משיב למבקרים: "לא אנטוש את דלק נדל"ן; הסדר החוב שהוצע הוא טוב והוגן"

בעלי השליטה בדלק נדל"ן בשיחה עם "גלובס" אמש: "שום דבר לא השתנה. אני מתכוון להמשיך לסייע לדלק נדל"ן ולנהוג אחרת מאשר בעלי שליטה שזנחו חברות שהקימו" ■ נציגי אג"ח ה': "תשובה ברח, להתנהלותו יהיו השלכות קשות"

שום דבר לא השתנה - אני מתכוון להמשיך לסייע לדלק נדל"ן ולנהוג אחרת מאשר בעלי שליטה שזנחו חברות שהקימו", כך אמר אמש (ב') ל"גלובס" איש העסקים יצחק תשובה, בהתייחסות ראשונה להסדר החוב בדלק נדל"ן שבשליטתו (51%).

כזכור, אתמול בבוקר פרסמה דלק נדל"ן מתווה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח להם היא חייבת 2.1 מיליארד שקל, אשר כולל תספורת של כ-40% מהחוב. בערב הגיע תשובה להשקת אקדמיה למסחר של חברת ברק קפיטל מקבוצת דלק, ושהה באירוע זמן קצר, אך הספיק להתייחס לנושא החם של השבוע האחרון: ההצעה להסדר חוב בחברת הנדל"ן שהקים. משקיעים פרטיים ומוסדיים מתחו אתמול ביקורת קשה על ההסדר שהוצע, אך לדברי תשובה מדובר "בהסדר טוב והוגן כלפי המשקיעים".

נציין כי הלילה אמור תשובה לטוס עם נשיא המדינה שמעון פרס במשלחת מיוחדת לווייטנאם.

הנושים הבלתי מובטחים של דלק נדל"ן נושאים כעת את עיניהם לנכסים שמחזיק תשובה באמצעות קבוצת דלק. תשובה מחזיק ב-64% ממניות קבוצת דלק, הנסחרת לפי שווי של 8.5 מיליארד שקל, אלא שלא מן הנמנע שכפי שפעילות הנדל"ן הציבורית והפרטית של תשובה ממונפת, כך גם החזקותיו בדלק משועבדות. קשה לדעת כמה כסף תשובה יכול באמת להזרים להסדר החוב מעבר להתחייבות הנוכחית, העומדת על רבע מיליארד שקל בחמש השנים הבאות.

היום נערכה אסיפת מחזיקי אג"ח ה' של דלק נדל"ן, במהלכה טענו המחזיקים כי "תשובה ברח - להתנהלותו יהיו השלכות קשות". במהלך האסיפה אמרו הנושים כי "המתווה שהוצג כהצעה להסדר כביכול מהווה שיא חדש של התנערות בעל שליטה מאחריותו לבעלי החוב.

"יצחק תשובה מנסה לברוח מכל ההתחייבויות שנתן לבעלי האג"ח, אך הדבר לא יעלה בידו ולהתנהלותה של דלק נדל"ן יהיו השלכות חמורות הן על עסקיו האחרים של תשובה, והן על דירקטורים ונושאי משרה בחברה", איימו הדוברים.