לבני: "יש מהלך שנועד להחליש את ישראל כדמוקרטיה"

יו"ר האופוזיציה: "מדינת ישראל אינה אי של יציבות בעולם מתפרק - היום ישראל מבודדת, מפוררת מבפנים והופכת למדינה של שבטים"

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני פתחה הבוקר (ג') את וועידת די.סי פייננס למימון תאגידי וציירה תמונה קודרת של החברה הישראלית. "מדינת ישראל אינה אי של יציבות בעולם מתפרק - היום ישראל מבודדת, מפוררת מבפנים והופכת למדינה של שבטים.

המחאה החברתית ששטפה את הרחובות בקיץ אינה מדברת על חזרה לשיטות שפשטו את הרגל - לא מדובר על חזרה לאינטרנציונל וסוציאליזם, כפי שהיה בשנותיה הראשונות של המדינה אך גם המדיניות הכלכלית של ביבי, מדיניות של קפיטליזם חזירי בו הכל מותר וכוחות השוק ינווטו את הדרך - אינה עובדת. הפתרון של דוח טרכטנברג, במקרה הטוב, ישמש כספר שיתמוך ברגל שולחן מתנדנדת, רחוק מלשנות את המציאות שהובילה מאות אלפים לרחובות".

על מהלכי החקיקה האחרונים אמרה לבני כי "יש מהלך שנועד להחליש את היסודות עליהן נשענת ישראל כדמוקרטיה. מנסים להחליש את בתי המשפט, את התקשורת, ועוד מהלכים שיש להם מטרה אחת: למנוע את הביקורת על השלטון. כל המערכות שאמורות לבקר את פעילות השלטון נמצאות תחת מתקפה. כל חוק לבדו עלול להצטייר כתמים, ענייני, אך כשמצרפים הכל יחד - התמונה קשה. הצעד הבא, ולא ירחק היום, יהיה איפשור של ישראלים בחו"ל להצביע... הכל ייעשה על מנת שמי שבשלטון עתה יוכל לעשות מה שהוא רוצה ללא ביקורת. קבוצה ימנית קיצונית, אידיאולוגית, מנווטת את הממשלה. זה לא מאבק של שמאל וימין - זה מאבק כולל על אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

"צדק חברתי אינו קיים ללא נטילת אחריות. ממשלת ישראל הסירה את האחריות מכלל הציבור. נראה כי אין קשר בין הזכויות שמגיעות לנו כציבור לבין מי שאחראי. הממשלה אינה עובדת כמו דירקטוריון. בפועל, זכויות שמגיעות לכלל הציבור ניתנות לשותפים סקטוריאלים קטנים על חשבון הציבור הכללי. כולנו הרי מוכנים לשלם מחיר ולו רק אם נראה שיש חזון משותף", סיימה לבני.