ונגר נגד אופ"א: "אין סיכוי שהפייננשל פייר-פליי יעבוד"

מאמן ארסנל תקף את ארגון הכדורגל האירופי: "כשרואים את ההפסדים של מנצ'סטר סיטי, נכנסים לספק גדול אם אופ"א תוכל לאכוף את החוקים"

ארסן ונגר, מאמנה של ארסנל, הטיל ספק גדול ביכולת של אופ"א לאכוף את חוקי הפייננשל פייר-פליי, במסגרתם מועדוני הכדורגל באירופה יצטרכו לעבור במהלך העשור הקרוב למודל פיננסי מאוזן (חוק ה"ברייק-איבן").

כזכור, במסגרת הרגולציות, קבוצות יצטרכו להפסיד פחות מ-38.5 מיליון ליש"ט בסך הכל החל מהעונה הנוכחית (2011/12) ועד עונת 2013/14. קבוצות שלא יעמדו בתנאי הסף, מסתכנות בשורה של סנקציות מצד אופ"א - מקנסות והפחתת נקודות, ועד הרחקה של שחקנים ומועדונים מליגת האלופות והליגה האירופית.

על רקע הפסדי העתק עליהם דיווחה בסוף השבוע מנצ'סטר סיטי, 195 מיליון ליש"ט בעונת 2011/12, שמהווים שיא שלילי בכדורגל העולמי, תוהה ונגר האם בכלל ניתן לקיים את רגולציות הפייננשל פייר-פליי. "כשאתם רואים את המספרים האלו, אתם באמת חושבים שהחוקים החדשים יעבדו? אין סיכוי כשאצל קבוצה היקף השכר גבוה יותר מההכנסות". סיטי דיווחה בדוחות שלה על תשלומי משכורות אשתקד בגובה של 174 מיליון ליש"ט, למרות הכנסות של 153 מיליון ליש"ט בלבד.

"אופ"א רוצה לייצר מצב שבו קבוצות עם גירעון לא יוכלו לשחק בצ'מפיונס ליג, אבל האם אופ"א תוכל לאכוף את זה? אני בספק", המשיך ונגר. "אני גם לא בטוח שיהיה להם את הכוח החוקתי להעביר את כל הרגולציות האלו".

ארסנל של ונגר נמצאת במצב הפוך לחלוטין מזה של הסיטי, לפחות בכל הקשור להתנהלות פיננסית. את עונת 2010/11 היא סיימה עם רווח לפני מס של 13 מיליון ליש"ט, ואילו בעונת 2009/10 הרוויחה 61 מיליון ליש"ט.