גוגל מפסיקה את מיזם האנרגיה המתחדשת "הזולה מפחם"

גוגל מפסיקה שבעה מיזמים שונים שלה, ובהם גם Knol - אנציקלופדיה מקוונת בסגנון ויקיפדיה, והשירות החברתי גוגל ווייב ■ המהלך - חלק מהמדיניות של המנכ"ל לארי פייג', שנועדה למקד את עסקיה בתחומים מועטים יחסית

גוגל הודיעה כי היא מבטלת את מיזם פיתוח "אנרגיה מתחדשת זולה מפחם" שלה. צעד זה של גוגל מתיישב עם המדיניות שמכתיב מנכ"ל החברה, לארי פייג', שנועדה למקד את עסקיה בתחומים מועטים יחסית.

אתמול (ג') פורסם פוסט בבלוג הרשמי של גוגל, שלפיו החברה החליטה להפסיק שבעה מיזמים שונים שלה, ובהם "אנרגיה מתחדשת זולה מפחם" ו-Knol, אנציקלופדיה מקוונת בסגנון ויקיפדיה. מיזם בולט נוסף שגוגל הודיעה על ביטולו הוא גוגל ווייב, ניסיונה הכושל הראשון ליצור שירות חברתי שיתחרה בפייסבוק.

מהלכים אלו של גוגל - שזכו לכינוי 'ניקיון האביב', מפני שהחלו עם כניסתו של פייג' לתפקיד באפריל - באים על רקע התחרות הגוברת בשוקי הסלולר והרשתות החברתיות, וביקורת שהופנתה כלפי החברה מצד המשקיעים בה על הוצאות מרובות מדי.

גוגל החלה את המחקר בתחום האנרגיה המתחדשת כבר ב-2007, והתמקדה במיוחד בהפקת אנרגיה סולרית. ב-2009 אמר הממונה על תחום האנרגיה בגוגל, ביל וויל, כי בתוך שנים ספורות תפתח החברה אנרגיה מתחדשת, שתהיה זולה מפחם.

מוקדם יותר החודש נמסר מגוגל כי וויל סיים את תפקידו בחברה. עם זאת, גוגל הדגישה כי מאמציה בתחום האנרגיה המתחדשת עדיין לא הגיעו אל קצם, וכי תמשיך לנסות ולמצוא מקורות אנרגיה "נקיים ויעילים יותר", בתקווה שאלו ישמשו אותה, בין השאר, בחוות השרתים הענקיות שלה.