אורלי קסטל-בלום ברשימת המועמדים הסופית לפרס ספיר

הסופרת, שקוננה על המצב הכלכלי הקשה שלה, תתמודד על הפרס מול דן בניה סרי, משה סקאל, חגי ליניק ומתן חרמוני‏

‎‎לאחר שבתחילת החודש הכריזה ועדת השיפוט של מפעל הפיס בראשות שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר, על 12 מועמדים לפרס ספיר לספרות, אתמול בערב צומצמה הרשימה ל-5 בלבד. בולטת בין אלה אורלי קסטל בלום, שלפני יומיים קוננה בראיון ל"מעריב" על מצבה הכלכלי הקשה ואף השמיעה בקול הרהורים אובדניים.

קסטל בלום מועמדת לפרס על הספר "חיי חורף" שפורסם בשנה שעברה בהוצאת הספריה החדשה ואם אכן תזכה בפרס, הרי שהיא גם תיהנה משיפור במצבה הכלכלי, בעזרת מענק בהיקף של 150 אלף שקל שניתן לזוכה.

המועמדים הנוספים לפרס הם דן בניה סרי (על "ארטור" בהוצאת כנרת זב"מ), משה סקאל (על "יולנדה" בהוצאת כתר), חגי ליניק (על "דרוש לחשן" בהוצאת הספרייה החדשה) ומתן חרמוני (על "היברו פבלישינג קומפני" בהוצאת כנרת זב"מ).

מי שהיו מועמדים ונותרו מחוץ לרשימה, כמו אשכול נבו וצרויה שלו, בהחלט עשויים להיות מאוכזבים. מבין הוצאות הספרים, כנרת והוצאת הספרים החדשה יכולות להיות מרוצות עם שני מועמדים לכל אחת, כתר במצב סביר עם מועמדות אחת שנותרה מתוך ארבע בשלב הקודם ומעבר לכך הוצאות בולטות אחרות, כמו "ידיעות ספרים" ו"עם עובד", אפשר להניח, רשמו את אכזבתם כבר בשלב הקודם, כאשר לא היו להן נציגים בין 12 המועמדים לפרס.

בשנה שעברה דווקא "ידיעות ספרים" סיפקה את הזוכה בפרס, יורם קניוק, על ספרו "תש"ח" ולפניו בין הסופרים הבולטים שזכו בפרס ספיר ניתן למנות את דויד גרוסמן וגיל הר אבן.

פרס אחד כבר ניתן, על ספר הביכורים, וזכה בו יאיר אסולין על ספרו "הנסיעה" בהוצאת חרגול, נובלה שמתרחשת בזמן נסיעה של חייל דתי עם אביו למשרד הקב"ן. כל אחד מהמועמדים שנכלל ברשימה הסופית, שמכונה "הרשימה הקצרה", והזוכה בקטגורית ספר ביכורים, יקבל פרס כספי של 25 אלף שקל. הזוכה בפרס יקבל מענק כספי של 150 אלף שקל וספרו יתורגם לערבית ולשפה זרה נוספת לפי בחירתו. כמו-כן, מפעל הפיס ירכוש מהדורה בת 500 ספרים מה"רשימה הקצרה" וספר הביכורים ויעביר אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ. טרם נקבע התאריך להענקת הפרס.