רוצים לעבוד באו"ם? משרד החוץ יעזור לכם

סדנה לאקדמאים ישראלים, ביוזמת המשרד, תכין אותם למבחן של או"ם לעובדים פוטנציאליים ■ "לישראל אינטרס מדיני והסברתי לשלב עובדים ישראליים במטות האו"ם וסוכנויותיו"

משרד החוץ מארגן סדנת הכנה לאקדמאים ישראליים צעירים ששואפים לעבוד באו"ם. מטרת הסדנה: להכין את המשתתפים למבחן לזיהוי עובדים פוטנציאליים שיערוך הארגון בישראל ב-7 בדצמבר.

המבחן נערך בעשרות מדינות במסגרת תכנית של או"ם שקרויה "מקצוענים צעירים" https://careers.un.org/lbw/home.aspx?viewtype=NCE&lang=en-US)). המבחן פתוח לאנשים שעונים על הקריטריונים הבאים: השכלה: לפחות תואר אקדמאי אחד; גיל: עד 32; שפות: שליטה באנגלית ו/או בצרפתית ברמה של שפת אם.

למבחן בישראל התקבלו 115 מועמדים בארבעה אשכולות תעסוקה: אדמיניסטרציה, סטטיסטיקה, נושאים הומינטריים ומידע ציבורי. בעלי הציונים הגבוהים ביותר יתקבלו למאגר התעסוקה של או"ם, עם אפשרות להעסקה עתידית בחוזה לשנתיים באחת מסוכנויות הארגון.

מקרב מועמדים אלה, למעלה מ-70 איש אישרו עד כה את השתתפותם בסדנה, שתתקיים מחר (ב') בקמפוס של משרד החוץ בירושלים.

הסדנה מיועדת לשיפור מיומנויות ניסוח וכתיבה באנגלית ותרגול על בסיס של מבחני עבר של או"ם. הסדנה נערכת בשת"פ עם ביה"ס לשפות ברליץ.

"לישראל אינטרס מדיני והסברתי ארוך טווח לשלב ולקדם עובדים ישראליים במטות או"ם וסוכנויותיו במסגרת מיצובה של ישראל כמדינת שוות זכויות ועשיה, שתורמת לזירה הבינלאומית", לדברי אביתר מנור, סמנכ"ל ארגונים בינלאומיים במשרד החוץ.

כיום מועסקים כ-40 ישראלים בלבד בסוכנויות או"ם ברחבי תבל, מתוך כמה מאות אלפי משרות. אפילו על פי חישוב של מזכירות או"ם, מדובר בתת-ייצוג.