יום שישי האפור

לא קבלנו ירוק בשבוע שעבר. נקבל השבוע? היה ולא, המשמעות יכולה להיות דובית מאוד

בעוד שביחס לוול סטריט גיליתי סבלנות לסיכוי למגמת עליה, ת"א- 25 הצדיק את ההישענות שלי על מגמת הירידה שלו. השאלה האם ההבנה המוצלחת של הקורה למדד המקומי משמעותה טעות ביחס למתן הסיכוי לעליה בוול סטריט היא שאלה מעניינת. אני סבור שיכולה להיות שונות ולכן אפשר להיות צודק בשתי החזיתות אבל ימים יגידו.

תל אביב 25 ירד שוב מתחת לרמת ה-1,060. רמה זו הייתה רמת תמיכה חשובה בעבר והמהלך מתחתיה ביחס עם מגמת הירידה של הממוצעים הנעים החשובים הוא סימן לא טוב. לכאורה יש עוד חבל הצלה של תמיכה באזור ה-990 אבל נראה שזהו חבל הצלה דק ורקוב. לא הייתי מסתמך עליו.

אזור ה-990 הוא רמת תיקון של 50% לגל העולה והיא התבררה כרמת תמיכה בסיבוב הירידה הקודם. היה והיא תיפרץ כלפי מטה, כפי שאני מעריך שאמור לקרות, 900 הוא היעד הבא. מהבחינה הטכנית, 900 זו הזדמנות קניה.

מהלך של תל אביב 25 מעל 1,060 יחייב שינוי ועדכון תחזיות. אם יפתיע, אתייחס ביום חמישי/ראשון הבאים.

מצבה בוול סטריט

בוול סטריט התנהל המסחר ביום שישי בעצלתיים, כצפוי מיום מסחר מקוצר שנועד לאפשר רק למי שממש חייב או לשכמותנו שלא יכולים להסתער על החנויות לקנות ולמכור את המניות שחשקה נפשו. אבל, גם היום הזה לא אפשר ולו בקלילות ובזהירות לאמר שיש גם קונים בתור לחנות שנקראת וול סטריט. אם תרצו, גם שם המצב לא מעודד לתבנית המסחר היומית שנוצרה בו. קוראים לה מ צ ב ה.

לכן, הציפייה לראלי סוף שנה מולבשת במלואה על יום שני. מסורתית השבוע האחרון של נובמבר הוא ירוק. אבל כך גם היום שלפני והיום שאחרי חג ההודיה. לא קבלנו ירוק בשבוע שעבר. נקבל השבוע? היה ולא, המשמעות יכולה להיות דובית מאוד בבחינת אם בתקופה הזו, עם כל מנועי הסטטיסטיקה השורית שלה, השוק לא עולה אז המצב באמת לא טוב. נראה בשני 16:30.

*****

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.