שפיגל ובכר מחליפים עמדות בחברות הבנות בדיסקונט

היו"ר יוסי בכר יעמוד בראש כאל והמנכ"ל ראובן שפיגל יכהן כיו"ר מרכנתיל דיסקונט

הצרחה בתפקיד יושבי ראש הדירקטוריון של חברות הבת בקבוצת דיסקונט. יו"ר דיסקונט יוסי בכר, המכהן כיו"ר בנק מרכנתיל דיסקונט, יסיים את תפקידו לאחר כמעט שנתיים ויעבור לתפקיד יו"ר חברת כרטיסי האשראי כאל. מנכ"ל קבוצת דיסקונט ראובן שפיגל, המכהן כיום כיו"ר כאל, יסיים את תפקידו ויעבור לתפקיד יו"ר בנק מרכנתיל דיסקונט. החילופים יתבצעו במהלך הרבעון הראשון של 2012. כך נודע ל"גלובס".

מטרת המהלך היא חיזוק הסינרגיה בין הגופים השונים המרכיבים את קבוצת דיסקונט, יעד המהווה נדבך משמעותי באסטרטגיה של הקבוצה. בתוכנית האסטרטגית שסוכמה ביוני האחרון נקבע כי מרכנתיל דיסקונט לא ימוזג בתוך בנק האם, אלא הכוונה היא למזג פעילויות משותפות ככל הניתן ולפעול כקבוצה בנקאית, לכן עדיף ברמה הקבוצתית כי שפיגל יכהן בתפקיד יו"ר מרכנתיל.

בנוסף, בנק ישראל מתנגד עקרונית למצב שבו יו"ר הבנק האם מכהן גם כיו"ר בנק שהוא חברה בת, מסיבות של ממשל תאגידי - דירקטוריון הבנק האם אמור לפקח גם על החברות הבנות וכאשר יו"ר הבנק האם מכהן במקביל כיו"ר בנק אחר בקבוצה, נוצרת בעיה. בכר נכנס לתפקידו במרכנתיל לפני שנקבעה מדיניות ברורה בבנק ישראל בעניין זה ולכן התאפשר לו להמשיך בתפקידו.

נודע כי גם בקבוצת הבינלאומי צפויים שינויים בתפקיד יושבי ראש חברות הבת. ז'ק אלעד, יו"ר הבינלאומי המכהן גם כיו"ר יובנק, יסיים תפקידו ביובנק לאחר שבע שנים ויוחלף על ידי יורם סירקיס, ראש חטיבת נכסי לקוחות בבינלאומי. זאת, בהתאם למדיניות בנק ישראל. במקביל עזב אלעד גם את תפקידו כיו"ר פיבי שוויץ, שלוחת הבינלאומי בשוויץ והוחלף על ידי סמדר ברבר צדיק, מנכ"ל הבינלאומי.