יצרניות פלטפורמות המסחר מתכוננות להחזרת הדרכמה

החברות מתכוננות ל"יום הדין" שבו מדינות יפרשו מהאיחוד האירופי ויחזרו למטבע הישן שלהן ■ אחת החברות המובילות כבר מבצעות "מבחני לחץ" לבדיקת עמידות המערכות שלהם לשינוי

חברות המחשוב שמספקות את התשתיות למסחר בשוקי המט"ח, החלו לאחרונה לבדוק את המערכות שלהן למסחר במטבעות אירופאים, שהמסחר בהן הופסק עם מעבר היבשת למטבע אחיד, האירו.

חברת ICAP PLC, יצרנית הפלטפורמה הגדולה ביותר למסחר במט"ח בין הבנקים, אמרה שהיא מכינה את המערכות שלה לאפשרות שיוון תפרוש מהאיחוד האירופי ותנטוש את האירו ותחזור לדרכמה. החברה מבצעת כרגע "מבחני לחץ" על המערכת על מנת לבדוק את עמידותה, כהכנה למקרה של התפרקות האיחוד האירופי, כך מסרו מקורות המקורבים לחברה.

מדובר בסימן נוסף לחששות ההולכים וגוברים מכך שלפחות מדינה אחת תיאלץ לפרוש מהאיחוד האירופי. בנקים ואנליסטים כאחד מתכוננים למה שרבים מהם חושבים כהתגברות הסיכויים להתפרקותו המוחלטת או החלקית של האיחוד האירופי, מה שיוביל להחזרת מטבעות ש"נכחדו" כמו הדרכמה היוונית, המרק הגרמני או הלירה האיטלקית.

התסריט הזה נחשב דימיוני עד לפני מספר חודשים, אבל עם החרפת המשבר באירופה עוד ועוד אנליסטים מתחילים להעלות את הסברה שהאיחוד האירופי במתכונתו הנוכחית לא יכול לשרוד, ולכן צריך להתחיל להתכונן ליום שאחרי, אפילו אם בסופו של דבר האיחוד האירופי לא יתפרק.

למרות שרוב העוסקים במלאכה חוששים מהשלכות המהלך על הכלכלה העולמית, חברות התשתיות מודאגות יותר מהתמודדות המערכות עם השינוי הדרמטי שיכול לנבוע מתסריט כזה. עבור החברות הללו, מדובר באתגר הגדול שניצב בפניהם מאז שנת 1999, השנה בה הוצג לראשונה מטבע האירו.