הרשות השנייה: "תוכנית חיסכון" תוכר כתוכנית תעודה

זאת החל מ-1 בינואר 2012, ובתנאי שהתוכנית תקפיד "לעסוק בענייני כלכלה רחבים שאינם אקטואליה בלבד ותחזק את הפן התחקירי והתיעודי"

הרשות השנייה תכיר ב"תוכנית חיסכון" כתוכנית תעודה. זאת, לאחר פגישה שהתקיימה אתמול (א') בין חברת חדשות ערוץ 2 לבין הרשות השנייה, בה התחייבה החברה לעמוד בכל הדרישות המתחייבות כחוק.

בחודש מאי השנה החליטה ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בראשות יעקב שחם, לאחר דיון ממושך, כי התוכניות "לילה כלכלי" של ערוץ 10 ו"תוכנית חיסכון" של ערוץ 2 לא יוכרו כתוכניות תעודה החל מחודש יולי.

חברי הוועדה אמרו אז כי ההחלטה נפלה מאחר שהשתיים "אינן עומדות באופן מלא בהגדרה של תוכניות תעודה, בין היתר בכך שאינן נותנות מענה לקריטריון של יצירת חייץ בין תכנים אקטואליים לתיעודיים".

ואולם, בשימוע שנערך אתמול ברשות השנייה - בהשתתפות מנכ"ל חדשות ערוץ 2, אבי וייס; יור דירקטוריון חדשות ערוץ 2, תמי רווה; חברת הדירקטוריון, עו"ד רחל דון יחיא; המגישה קרן מרציאנו; והיועץ המשפטי של חברת החדשות, עו"ד ישגב נקדימון - הצהירה החברה כי תשנה את פורמט התוכנית ותבצע את כל ההתאמות הנדרשות על מנת לעמוד בכללים ובהנחיות של הרשות השנייה, כך שהתוכנית תעמוד בכל ההגדרות של תוכנית תעודה.

בעקבות ההצהרה החליטה הרשות כי החל מ-1 בינואר 2012 תוכר "תוכנית חיסכון" כתוכנית תעודה, וזאת בתנאי שתקפיד "לעסוק בענייני כלכלה רחבים שאינם אקטואליה בלבד ותחזק את הפן התחקירי והתיעודי, תוך שילוב תחקירים חברתיים וכלכליים שישודרו מחוץ לאולפן".