רוצח בני משפחת פוגל במהלך משפטו: "אני גאה במעשיי"

ביהמ"ש הצבאי בשומרון הרשיע את אמג'ד עוואד בן ה-19 ברצח 5 בני משפחת פוגל מאיתמר ■ ח"כ בן-ארי קרא "צריך עונש מוות" וצעק לאמג'ד "אני ארצח אותך"

בית המשפט הצבאי בשומרון הרשיע היום (ב') את אמג'ד עוואד, תושב הכפר עוורתא, שהודה ברצח 5 בני משפחת פוגל ביישוב איתמר. לאורך כל הדיון ישב במקום אמג'ד וחייך.

אמג'ד בן ה-19 ובן-דודו חכים עוואד בן ה-18 רצחו לפני כ-8 חודשים את 5 בני משפחת פוגל ז"ל: האב אהוד בן ה-36, האם רותי בת ה-35 והילדים יואב בן ה-11, אלעד בן ה-4 והדס בת החודשיים, בליל שבת בביתם שביישוב איתמר.

במהלך המשפט אמר עוואד כי הוא אינו מתחרט על המעשים ואף מתגאה בהם.

4 פעילי ימין, ביניהם ח"כ מיכאל בן-ארי, נכחו בדיון וצעקו "מוות לרוצח". לאחר מכן הם הוצאו מהאולם. ח"כ בן-ארי צעק לעבר השופט: "השפל נהנה, מחייך וצוחק לעבר עם ישראל - צריך עונש מוות. איבדנו את השפיות שלנו".

במהלך הדיון תיארו השופטים כיצד לקח אמג'ד את אלעד בן ה-4 ושיסף את גרונו, בעוד חכים עוואד השתיק אותו שלא יצעק. לאחר שחכים כשל בחניקה, דקר אותו אמג'ד למוות. משם נמשך מסע בקצח: רותי האם התעוררה ונאבקה על חיי הילדים, אך אמג'ד דקר גם אותה. כשיצאו השניים מבית המשפחה, חזר אמג'ד לחפש כלי נשק. הרצח תוכנן שבועיים לפני הרצח.

לדברי השופטים, אמג'ד מעולם לא התחרט, ניסה לשבש הליכי משפט ואפילו תכנן מעשה רצח נוסף.

התביעה דורשת 5 מאסרי עולם ועוד מספר שנות מאסר על העבירות האחרות. ח"כ בן-ארי צעק על התובע: "זו המתנה שאתה נותן לבני משפחת פוגל?", ולעבר עוואד צעק: "אני ארצח אותך".

5 מאסרי עולם לחכים עוואד

בחודש שעבר גזר בית המשפט הצבאי בכפר סאלם בשומרון 5 מאסרי עולם מצטברים ועוד 5 שנות מאסר על חכים עוואד בן ה-18 מהכפר עוורתא, שהורשע ברצח בני משפחת פוגל בהתנחלות איתמר. עוואד הודה בביצוע הטבח בתחילת חודש אוגוסט האחרון.

זמן קצר לפני מתן גזר הדין אמר עוואד כי הוא אינו מתנצל על המעשה, והסביר כי רצח את 5 בני המשפחה בגלל הכיבוש הישראלי.

ההערכה היא כי גזר דין דומה יוטל גם על אמג'ד.

אמג'ד עוואד הודה בכל סעיפי האישום העומדים נגדו

במהלך הדיון שנערך בתחילת חודש אוקטובר בבית הדין הצבאי בשומרון, במשפט רצח משפחת פוגל, הודה הנאשם אמג'ד עוואד בכל סעיפי האישום העומדים נגדו. במהלך כל הדיון חייך עוואד וסירב לענות לשאלות העיתונאים.

עדויות וראיות שונות שנאספו לאחר הרצח הנורא הוגשו לפני כחודש לבית הדין. בין היתר הוצגו אז שכפ"צ וקליעים אותם הותירו שני הנאשמים במקום. בנוסף, הוצגו בדיון דגימות DNA וטביעות אצבע של השניים שהושארו בבית משפחת פוגל.

הערכת השב"כ: הרוצח הדומיננטי היה אמג'ד

בשב"כ מעריכים כי הדומיננטי מבין השניים היה אמג'ד, ולפי כתב האישום הוא חזר אל בית המשפחה לאחר הרצח כששמע את הדס התינוקת בוכה. אמג'ד לא הפגין שום רחמים ורצח גם את התינוקת בת החודשיים בדקירות סכין.

"אני לא מתחרט, גם אקבל עונש מוות. אני מקדיש את מה שעשיתי כנקמה על רצח דודי ולכל העם הפלסטיני", אמר אז אמג'ד עוואד באחד הדיונים בבית המשפט והוסיף: "הייתי עושה זאת שוב, גם אם אקבל עונש מוות". במהלך הדיון חייך אמג'ד למצלמות הרבות שהגיעו למקום.

נגד כל אחד מהנאשמים הוגש כתב אישום הכולל 9 סעיפים, הכוללים 5 סעיפי רצח, שני סעיפים על סחר בנשק וציוד מלחמתי, שיבוש הליכי משפט וקשירת קשר לגרימת מוות. מניעיו של אמג'ד, כפי שעלה בחקירתו, הייתה למות כשאהיד.