בניגוד למתחרות: הפניקס הרוויחה מתחילת השנה 14 מ' שקל

הפסידה ברבעון השלישי מיליון שקל בלבד ■ לחברה "בור" של כ-312 מיליון שקל בדמי הניהול

קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס , שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, פרסמה היום דוחות כספיים טובים בהתחשב במתרחש בשווקים, ובמיוחד ביחס לדוחות שהציגו מתחרותיה בענף הביטוח. הפניקס, בניהול אייל לפידות, מציגה רווח ולא הפסד בשורת הרווח הכולל, וזאת בניגוד למגמה השלטת בענף, כפי שהתבטאה עד כה בדוחות כלל ביטוח, הראל ומנורה. יחד עם זאת, גם הפניקס לא נמלטה מפגיעת מצב שוקי ההון והאינפלציה החיובית, שהביאו לירידה חדה בתוצאותיה ביחס לתקופה המקבילה ואף להפסד רבעוני קל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בהיקף של כ-127 מיליון שקל - קיטון של 47% ביחס לתקופה המקבילה. בשקלול הפסדי השקעה שנזקפו לקרנות הון הציגה החברה בשורה התחתונה ירידה של כ-96% ברווח הכולל, שהסתכם ב-14 מיליון שקל, לעומת הפסדים של עשרות מיליוני שקלים בשורה זו, שהציגו עד כה מתחרותיה. בסך הכול, גם תוצאות הרבעון השלישי היו טובות לעומת אלו של המתחרים, הגם שהסתכמו בהפסד סמלי יחסית של מיליון שקל ובהפסד כולל של כ-24 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-65 מיליון שקל ברבעון המקביל (בשתי השורות).

לדברי המנכ"ל לפידות, "אנו פועלים זה זמן רב תחת מדיניות של השאת רווחי החיתום בכלל הענפים, ועל כן, גם בתקופות אשר בהן תוצאות הפעילות בשוקי ההון אינן חיוביות, הפניקס מצליחה להראות רווחיות טובה באופן יחסי לענף".

רווחיות בכל פעילויות הביטוח

הפניקס רשמה מתחילת השנה גידול של כ-9% בסך הפרמיות, כשהגידול מורגש בשלל מגזרי פעילותה. תוצאות החברה נהנו מרווחיות בשלל פעילויות הביטוח, בהן גם הבריאות, לצד רווחיות בפעילות אקסלנס - הן בגמל שהניב את רוב הרווח במגזר החיסכון לטווח ארוך, והן בשירותים הפיננסיים. בסוף הרבעון השלישי היה לחברה "בור" של כ-312 מיליון שקל בדמי הניהול המשתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים, שעליה לסגור בטרם תשוב לגבות אותם. בסוף אוקטובר ה"בור" קטן ל-211 מיליון שקל, אך מאז כנראה שב להעמיק.

באופן לא מפתיע, בקבוצת הפניקס לא ששים להתייחס לקורה בדלק נדל"ן, שנמצאת גם היא בשליטת תשובה. עם זאת, הפניקס מפרטת בדוחותיה כי נכון למועד הדוח, לחברת הנדל"ן הקורסת, שמקדמת בימים אלה הסדר חוב, יתרת חוב של כ-68 מיליון שקל (למעלה ממחצית מהסכום - כלפי תיקי המבוטחים), שמובטחים בשעבודים. מתוך סכום זה, 45 מיליון שקל היו אמורים להיפרע באוגוסט האחרון, בעוד שעד פרסום הדוחות נפרעו רק 4.7 מיליון שקל. אגב, דלק נדל"ן קיבלה מקדמה של 4.5 מיליון שקל בגין מכירת חלקה במרכז המסחרי ביתן אהרון, והעבירה את הסכום האמור להפניקס. בהפניקס ממתינים לראות כיצד יתנהל הסדר החוב של החברה, כשלקבוצת הביטוח של הפניקס אין חשיפה נוספת לאג"ח של דלק נדל"ן.

אפרופו דלק נדל"ן, הפניקס מדווחת בדוחותיה כי בשל מחיקות שבוצעו בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה הפסד של 48 מיליון שקל בגין אחזקתה בחברת החניונים באנגליה - LINCHFIELD.