מדינת תל-אביב מרחיבה את הגבולות לעבר הפרברים

ועידת ישראל לעסקים של "גלובס", המהווה גורם משפיע בסדר היום הכלכלי ציבורי, תתקיים ב-12-11 בדצמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל בת"א

מטרופולין הנו שטח עירוני הכולל בתוכו מספר ערים ויישובים עירוניים המקיימים זיקה משותפת אל עיר-אם. פריז, לונדון, ניו-יורק הנן ערי מטרופולין מובהקות שבלעו לתוכן את אזורי הפרברים הגובלים בהן ומרכזות את חיי התרבות והכלכלה האזוריים. כפועל יוצא של היווצרות ערי הענק הללו, שונו שיטות הניהול של ערי המטרופולין שהחלו לראות את אותם הפרברים כחלק מהעיר המורחבת. הפרברים והשכונות המשיכו להתנהל אוטונומית אך חלק מהאחריות התחלקה בין ערי האם לרשויות המקומיות.

מושב הדיון "תפיסה מטרופולינית לניהול עירוני", שייערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס", במעמד במעמד שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, יעסוק בהגדרות ובגבולות הגזרה של המטרופולין. בנוסף, ידונו גם במעמדה של העיר תל-אביב כמטרופולין הגדול בישראל. עוד ישתתפו: רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב - יפו; יונה יהב, ראש עיריית חיפה; בינת שוורץ, ראש מינהל התכנון, משרד הפנים ופרופסור ערן פייטלסון, המחלקה לגיאוגרפיה, האוניברסיטה העברית ירושלים. המנחה יהיה משה ליכטמן, עורך פורטל הנדל"ן של "גלובס".

ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" המהווה גורם משפיע ומרכזי בסדר היום הכלכלי ציבורי, תתקיים בין התאריכים 12-11 בדצמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב. מושבי הוועידה ילוו בתרגום סימולטני.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2011:

http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=4735&leadid=147