ויסמן ובירן ממשיכים לתמוך באג"ח של חברת רוזבאד

השניים יזרימו לרוזבאד הלוואה של עד 50 מיליון שקל לצורך החזר החוב למחזיקי האג"ח ■ לרוזבאד התחיבויות ענק של 1.1 מיליארד שקל, ומנגד הון העצמי בגובה של 57 מיליון שקל בלבד

דודי ויסמן ושרגא בירן ממשיכים לעמוד מאחורי התחייבויותיה של חברת הנדל"ן רוזבאד שבשליטתם. צמד בעלי רשת ריבוע כחול וחברת הדלק אלון יזרימו לרוזבאד עד 50 מיליון שקל, כדי שתוכל בין היתר לעמוד בהחזר החוב למחזיקי אג"ח ב'. הדרך להזרמת ההון עדיין לא נבחרה.

רוזבאד נקלעה למשבר, ומתקשה להתמודד עם חובות הענק. אך בניגוד לחברות נדל"ן אחרות שנקלעו למשבר בעקבות חשיפתן לשוקי חו"ל, רוזבאד, הפעילה בגרמניה וברומניה, מצליחה עד כה לשלם את העלויות השוטפות למחזיקי האג"ח. לחברה שתי סדרות בהיקף כולל של 160 מיליון שקל, הנסחרות ב"תשואת זבל" של 33%.

ויסמן ובירן תמכו עד היום בחברה בהיקף של 90 מיליון שקל (בהנפקת זכויות, הלוואות ורכישת אג"ח), וביחד עם הזרמת ההון הקרובה תסתכם תמיכתם בחברה ב-140 מיליון שקל. במהלך 2012 נדרשת החברה לפרוע תשלומי קרן וריבית למחזיקי האג"ח בהיקף של כ-50 מיליון שקל.

בדוחות החברה לרבעון השלישי, שפורסמו אמש, נמסר כי "כדי לעמוד בפירעון התחייבויותיה, בכוונת הנהלת החברה והדירקטוריון לפעול לגיוס יתרות מזומן נוספות בדרך של מימוש נכסים". לרוזבאד כבר היום התחייבויות ענק של 1.1 מיליארד שקל, ומנגד הון העצמי (המיוחס לבעלי המניות של החברה) בגובה של 57 מיליון שקל בלבד.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה רוזבאד עם ירידה של 19% בהכנסות, ל-69 מיליון שקל. בשורה התחתונה נרשם הפסד של 25 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 51 מיליון שקל ב-2010 כולה. מניית רוזבאד נחתכה מתחילת השנה ב-84%, למחיר המשקף לחברה שווי של 12 מיליון שקל בלבד.