בן דב הציע הסדר חוב בטאו - וסאני קרסה מאז ב-65%

שווי בעלת השליטה בפרטנר התדרדר לפחות מ-400 מיליון שקל ■ הפסידה 282 מיליון שקל ברבעון

ביולי האחרון הציע אילן בן דב, בעל השליטה בחברת הסלולר פרטנר , הסדר חוב בחברה אחרת הנמצאת בשליטתו: טאו תשואות . כחלק מההסדר הציע בן דב להעביר לטאו 50% ממניות סאני , באמצעותה הוא שולט בפרטנר (ושבה הוא מחזיק ב-69.8% מההון). מחזיקי האג"ח של טאו אמורים היו להמיר את החוב כלפיהם, שהיקפו 423 מיליון שקל, בכ-24% ממניות "טאו החדשה", שתהפוך לבעלת השליטה בסאני.

הצעתו של בן דב עוררה התנגדות גורפת מצד מחזיקי האג"ח, וכעת מתברר כי לפחות בטווח הקצר הצדק היה עמם: מאז הגשת ההצעה נפלה מניית סאני בלא פחות מ-65%, וכיום שווי החברה עומד על 388 מיליון שקל, לעומת 1.1 מיליארד שקל במועד ההצעה. חלקם של מחזיקי אג"ח טאו במניות סאני היה שווה כיום, לו התקבלה הצעתו של בן דב, פחות מ-50 מיליון שקל.

הצרות של בעל השליטה הן רק חלק מהבעיה של סאני. ירידת ערך בסך 280 מיליון שקל, בגין ההחזקה העקיפה (באמצעות החברה הבת סקיילקס) במניות פרטנר, העבירה את סאני להפסד כבד של 282 מיליון שקל ברבעון השלישי. זאת, לעומת רווח של 166 מיליון שקל ברבעון המקביל. מתחילת השנה הסתכמו הפסדי החברה ל-59 מיליון שקל.

לצד ההפרשה, המעבר להפסד מוסבר גם בירידה ברווחיות פרטנר. העלייה בהכנסות נבעה מעלייה במספר מכשירי הקצה שנמכרו, ומעלייה בהכנסה הממוצעת למכשיר, הן בפרטנר והן בתחום "המפעילים הסלולריים", כלומר המכשירים מתוצרת סמסונג שמשווקת סקיילקס.