קבוצת IDB של דנקנר בוחנת מיזוג בין כור לדסק"ש

חברות האחזקה בשליטת דנקנר הקימו ועדות עצמאיות לבחינה וקידום אפשרויות מיזוג, אך טרם התקבלו החלטות קונקרטיות בעניין, ואין כל ודאות שתתקבלנה החלטות שכאלה ■ דנקנר אתמול: "אנו מסכמים רבעון קשה עם ביצועים לא טובים"

קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, וחברות האחזקה העיקריות בה - כור , דסק"ש וכלל תעשיות - פרסמו הבוקר (ה') הודעה לפיה נבחנת אפשרות למיזוג בין כור לבין דסק"ש, או אידיבי אחזקות או אידיבי פיתוח, וכן נבחנת השתלבות של כור ודסק"ש בשינויים מבניים אחרים בקבוצה.

עוד מעדכנות החברות כי הדירקטוריונים שלהן הקימו ועדות עצמאיות לבחינה וקידום אפשרויות מיזוג, אך טרם התקבלו החלטות קונקרטיות בעניין, ואין כל ודאות שתתקבלנה החלטות שכאלה.

נציין כי אתמול חתמו אידיבי אחזקות ודסק"ש רבעון שחור לחברות בקבוצה, כאשר סיכמו תוצאות עגומות לרבעון השלישי של השנה. כך, דסק"ש הפסידה ברבעון החולף 1.37 מיליארד שקל לעומת הפסד קטן בהרבה של 187 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2010. ההפסדים הגבוהים ביותר נבעו מנכסים ובנין - 335 מיליון שקל הפסד לעומת רווח של 31 מיליון שקל ברבעון המקביל - וכור, אשר "תרמה" הפסד של 1.02 מיליארד שקל ברבעון החולף לעומת הפסד של 226 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

אידיבי הפסידה ברבעון 1.76 מיליארד שקל, כאשר מרבית הפסדיה של הקבוצה לרבעון הנוכחי נגרמו בגין ירידת ערך במניות הבנק השוויצרי קרדיט סוויס על רקע משבר החובות באירופה, שהסב לקבוצה הפסדים בהיקף של 776 מיליון שקל הרבעון.

דנקנר עצמו ציין עם פרסום הדוחות אתמול כי "אנו מסכמים רבעון קשה עם ביצועים לא טובים של רוב חברות הקבוצה. ההאטה הכלכלית השפיעה על תוצאות הקבוצה - הביאה לירידת ערך של השקעות ושל פרוייקטים שהצריכו הפחתות חשבונאיות והכבידה על ביצועי החברות התפעוליות. היום ברור כי המציאות הכלכלית הגלובלית השתנתה מקצה לקצה והעולם חוזר להתמודד עם מיתון כלכלי עמוק".