מזוז בדרך לעליון: שמו הועבר לפרסום ברשימת המועמדים

זאת לצד 7 מועמדים חדשים נוספים ■ עפ"י ההערכות, נשיאת העליון ביניש תתמוך במינויו של היועמ"ש לשעבר למשרת שופט בעליון, ואילו שר המשפטים נאמן יתנגד

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו"ד מני מזוז, הוא אחד המועמדים להתמנות לשופט בבית המשפט העליון - כך עולה מרשימת המועמדים החדשה שהועברה לפרסום ב"רשומות", וכוללת 8 מועמדים חדשים, לצד 7 השמות שהועברו לפרסום ברשומות בשבוע שעבר. בימים הקרובים יפורסמו שמותיהם באופן רשמי, ותחל ספירת 30 הימים הקבועים בחוק עד שניתן יהיה לדון במועמדותם בוועדה לבחירת שופטים.

רשימת השמות החדשה הועברה ביוזמת חברת הוועדה לבחירת שופטים, עו"ד רחל בן-ארי, ובהסכמתה של נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש.

הרשימה כוללת מלבד מזוז גם את שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ג'ורג' קרא, שעמד בראש הרכב השופטים שהרשיע את נשיא המדינה לשעבר משה קצב וגזר עליו 7 שנות מאסר; את פרופ' בועז סנג'רו; את עו"ד איל רוזובסקי; ואת השופטים יעל וילנר, ענת ברון, רויטל כץ ויצחק ענבר.

בשבוע שעבר העבירו 3 מחברי הוועדה לבחירת שופטים - גלעד ארדן, ח"כ דוד רותם ועו"ד פנחס מרינסקי, שעזב בינתיים את הוועדה - את שמותיהם של 7 מועמדים נוספים, רובם ממוצא מזרחי. זאת, לאור הביקורת על כך שבבית המשפט העליון לא מכהן היום ולו שופט אחד ממוצא מזרחי, וכן בשל העובדה שכלל המועמדים לעליון ששמותיהם פורסמו בשנים האחרונות אינם ממוצא מזרחי.

מדובר בשופטים יצחק כהן ואברהם אברהם מבית המשפט המחוזי בנצרת; בנימין ארנון מהמחוזי בפתח-תקווה; מהמחוזי בתל-אביב אורי שהם ומיכל אגמון-גונן; יוסף אלרון מהמחוזי בחיפה; וברוך אזולאי מהמחוזי בבאר-שבע. כל השמות החדשים מצטרפים למועמדים ששמותיהם פורסמו ברשומות בשנים 2008-2009.

ביניש תתמוך, נאמן יתנגד

על-פי ההערכות תתמוך ביניש במינוי של מזוז, אם מועמדותו תובא להצבעה בוועדה לבחירת שופטים עוד לפני פרישתה. זאת, על אף שבתיק הדגל של תקופת כהונתו כיועץ המשפטי לממשלה, תיק הנשיא לשעבר קצב, שררה בין מזוז לביניש מחלוקת חריפה: ביניש היתה בדעת המיעוט בבג"ץ, בעתירה שהוגשה נגד מזוז בעניין עסקת הטיעון שעליה חתם עם קצב. ביניש, ולצידה השופט אדמונד לוי, ביקשו לבטל את עסקת הטיעון בשל חוסר סבירותה.

ועם זאת, צפויה למועמדותו של מזוז גם התנגדות חריפה מצד גורמים בוועדה לבחירת שופטים. על-פי ההערכות, שר המשפטים יעקב נאמן יתנגד למינויו של מזוז, וזאת נוכח הבדלי הגישות ביניהם והתנגדותו של נאמן לקו האקטיביסטי המחמיר שנקט מזוז בעניינם של אנשי ציבור שהואשמו בפלילים.

הוועדה לבחירת שופטים אמורה להתכנס ולדון במינוי שופטים לעליון ב-6 בינואר, ובמועד זה ניתן יהיה לדון במועמדים החדשים ששמותיהם מתפרסמים כעת.