וידאו ותמונות: 3 גאדג'טים ואפליקציה שפשוט חייבים לסקי

לפני שאתם שמים פעמיכם להרים המושלגים, קבלו מוצרים שאתם חייבים להכיר: מצלמת קסדה, משקפי הגנה עם חיווי, כפפות לתפעול אייפון בזמן גלישה ואפליקציות למפות של אתרי תיירות הסקי

ContourGPS: מצלמת קסדה

מצלמת קסדה מאפשרת לגולשים לצלם את הפעילות הספורטיבית שלהם מבלי להסתבך בניסיון להחזיק מצלמה ביד בזמן הגלישה. מצלמת הווידיאו הזו מונחת על הקסדה ומקליטה קליפים באיכות HD שעומדת על רזולוציה של 1080.

היא גם משלבת את נתוני המיקום של המשתמש, כך שניתן לעקוב אחר המסלול ב-Maps של גוגל. מכיוון שהמצלמה יושבת על הקסדה ולגולש אין שום דרך לראות את מה שהיא מצלמת, ניתן באמצעות חיבור לסמארטפוני אייפון או אנדרואיד לקבל תמונת מצב של זווית הצילום באמצעות תקשורת בלוטות' אלחוטית.

מחיר: 1,650 שקל.

Z3 GPS: משקפי הגנה עם חיווי

גלישה עם הסנובורד על ההר בדרך כלל לא מאפשרת קבלת נתונים במצב אמת על מהירות הגלישה. חברת Zeal Optics מציעה משקפי הגנה מדגם Z3 GPS, המספקים מידע ונתונים על מהירות הגלישה, טמפרטורה ומרחק. כל הנתונים מופיעים באזור עדשות המשקפיים, בדומה לקסדה של טייס קרב, מה שמאפשר לגלוש לעקוב בזמן אמת אחר המידע החשוב לו. המשקפיים גם מותאמות למזג האוויר הקפוא בהרים, כך שלא מצטברים אדים על העדשות.

כפפות לתפעול אייפון

תפעול האייפון או האייפד של אפל כשנמצאים בסקי אינו דבר פשוט. הכפפות מקשות מאוד על שימוש במסך מגע, שלא לדבר על כך שהסמארטפון עלול לברוח מהידיים. מצד שני, חובב הסקי לא רוצה להיות חסר מוזיקה, בזמן שהוא גולש בהרים המושלגים. לחברת ברטון יש פתרון למקרה הזה: כפפות הכוללות כפתורי שליטה בנגן המוזיקה של האייפון או האייפד, כאשר הנגן יושב בכיס המכנסיים והפקודות מעוברות באופן אלחוטי. דגם Mix Master Glove עשויות מעור, כאשר הן עמידות למים.

אפליקציות מפות

לדברי רונן כ"ץ, מנכ"ל חברת תיירות הסקי SkiDeal, "החידושים מגיעים גם לחנויות האפליקציות.הגולשים יוצאים לחופשה עם הסמארטפון, והמפתחים מציעים אפליקציות בהתאם (מסלולים בתלת-ממד, מזג אוויר, מעקב אחרי נתוני גלישה ומשחקים).

אנדרואיד

אפליקציית Ski TrailMaps מציעה גישה ל-1,000 מפות מאתרי סקי בעולם, כשהמפות עצמן יורדות למכשיר, כך שיש גישה אליהן גם בחו"ל ללא עלויות תעבורת נתונים יקרות. יש באפליקציה גם נתוני מזג האוויר על השלג באתר ומצלמות אינטרנט מבתי המלון. ניתנת להורדה חינם לתקופת ניסיון למכשירי אנדרואיד.

אייפון

אפליקציית iTrailMap 3D מספקת גרפיקה תלת-ממדית של מיקום הגולש על ההר. האפליקציה מקליטה את מסלולי הגלישה ומעלה אותם לאינטרנט. מפות אתרי הגלישה יורדות לזיכרון הטלפון לצורך שימוש במקום ללא קליטה סלולרית.

==