"מי שקורא 'דה מרקר' מתרשם שיש לישראל בעיה אחת - דנקנר"

כך אמר שי גולדן בכנס אילת לעיתונות ■ דורון גלעזר, עורך "מעריב" לשעבר: "נוחי דנקנר קנה את 'מעריב' כדי להרוס את 'הארץ'"

"המוסף העסקי של 'מעריב' היום מגויס" - כך אמר היום (ג') עורך "מעריב" לשעבר, דורון גלעזר, בכנס אילת לעיתונות. לדבריו, בפאנל שעסק בבעלויות בתקשורת בהנחיית אורלי וילנאי, "נוחי דנקנר קנה את 'מעריב' כי נמאס לו מעיתון 'הארץ', והוא קנה את העיתון כדי להרוס את 'הארץ'. הדבר הראשון שהוא עשה זה לפנות לכל שדרת הכותבים המרכזית. הדבר השני היה להעתיק את כל מה שנעשה ב'הארץ'".

גלעזר אמר כי "זה לגיטימי שנוחי דנקנר מחזיק ב'מעריב'", ועם זאת אמר: "אני מפציר בשי גולדן שאם באים ומנסים לכופף את הסיפור, להטות את המציאות או לעוות אותה לטובת האג'נדה של המו"ל - תגידו באותו רגע 'לא'".

לדברי גלעזר, "בגלל המצב הכלכלי מגיעים לתקשורת אילי הון שעיסוקם אינו בתקשורת. עמוס שוקן גדל בתקשורת, וזה עיסוקו וגם נוני מוזס. שניהם שונים, אבל עדיין שניהם גדלו בעיתונות שעושים בה כסף, ויש בה קודים ששומרים עליהם. החדשים באו לעיתון שהם לא חשבו בו שירוויחו כסף. אף אדם שנכנס ל'מעריב' לא חושב שבשנים הקרובות הוא יוכל להרוויח כסף. זה בוודאי לא היה ממניעי תשוקה עיתונאית".

לדבריו, "קמתי והלכתי מ'ידיעות אחרונות' כי לא התירו לי לפרסם כתבות שרציתי לפרסם. יש למו"לים אג'נדה, וזה לא פסול באופן עקרוני. זה לא פסול ששלדון אדלסון מקים עיתון עם אג'נדה ימנית, יש עיתונים בחו"ל שהם מוטים ובעלי אג'נדה, והם מעולים".

סגן עורך "מעריב", שי גולדן, אמר בתגובה: "בשנה האחרונה אני קורא 'דה מרקר'. מהקריאה עולה שיש לישראל בעיה אחת: לא הפצצה האיראנית - הבעיה היחידה היא נוחי דנקנר. אם מדברים על הטייה של סיקור כלכלי זה ב'דה מרקר'.

"אתה חושש שדנקנר יסיט את הסיקור בגלל אינטרסים, אבל הדבר הזה, אם היה קורה, בולט וקיים הרבה פחות מהאופן שמסקר 'דה מרקר' את נושא הריכוזיות. זהו אחד העיתונים החשובים בישראל, אבל נחצה פה כל קו אפשרי בדרך לסיקור עיתונאי. מדברים על האינטרסים של נוחי דנקנר, ולא אומרים דבר על אלה של ליאוניד נבזלין. אף אחד לא מתערב ב'מעריב'. נוחי דנקנר כשר, ואין שום התערבות".

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, אמר כי "כל המרבה טייקונים - הרי זה משובח בעיניי. ככל שיש יותר דיעות ועמדות - טוב יותר. לפני 20 שנה נוני מוזס שלט בצומת מרכזי של תקשורת - בעל שליטה בכבלים, בעל עיתון מרכזי ביותר בארץ ובעל מניות ברשת. כשיש נבזלין וחבריו, ככל שיש יותר בעלי הון - טוב יותר. המגבלות שיש היום במדינה, חוק הבעלויות הצולבות, הוא אחד הנוקשים והמחמירים בעולם, וניתן להחמיר גם בו".

יועץ התקשורת יגאל גלאי אמר כי "זה מגוחך לחשוב שעיתון כלכלי מסוים יעשה תחקיר על המו"ל שלו. אנחנו נחסל אותם ואת עצמנו".