פיננסים לחנוכה

יש שיאמרו ש"השוק" התעייף, אני חושב ש"השוק" צובר אנרגיה לעוד קפיצה משמעותית

מתי אתם זוכרים שהיה שבוע מסחר כל כך רגוע בוול סטריט? רק על זה אפשר היה להתענג, גם בלי ליטרת בשר עליות השערים שהשבוע שחלף העניק שלנו. יש שיאמרו ש"השוק" התעייף, אני חושב ש"השוק" צובר אנרגיה לעוד קפיצה משמעותית.

בכל הקשור ל-S&P 500 , כפי שציינתי בתחילת השבוע, אני מעריך שרמת ה-1,265 תיפרץ כלפי מעלה ובכך ינתן האות לריצת דצמבר-ינואר של השוק. אני נותן לפריצה שכזו הסתברות גבוהה. כמובן שאם לא תתרחש והמדד יסתובב מהרמה הזו כלפי מטה, זה יראה ברור בדיעבד וכך גם פרשנות השוק שלי תתברר כלא נכונה.

בואו נאמר שאפשר לשים פעמון אזהרה מתחת ל-1,243 ופקודת הגנה מתחת ל-1,216. שוב, לא חושב שאנחנו בכיוון אבל טוב להתכונן לירידה גם בשביל למנוע התלהבות מהעליה. מצד שני, צריך לקרוא את השוק כפי שהוא ולא לבנות תילי תילים של תיאוריות כלכליות סופניות ו"להאשים" את השוק בעיוורון כלפיהם. עיוורים זה תמיד אנחנו או לפחות בעלי עיוותי תפיסה.

אז בעוד מדדי המניות נערכים למחצית השניה של החודשים הטובים, נובמבר-ינואר, כדאי לשים לב לסקטור הפיננסים. זהו הסקטור החבוט של המשבר ורבים צופים לו קטסטרופות גם ב-2012. אבל כשיש תמימות דעים בכיוון אחד והגרף מראה אפשרות אחרת, זו ההזדמנות בהתגלמותה.

הולכים על מורגן סטנלי

KBE היא ETF למניות בנקים. סחירה מאוד ומגבשת תבנית של ראש וכתפיים תחתית. חצתה את הממוצע הנע ל-89 יום. יש לה התנגדות ב-22 דולר אבל נראה שאם ה-S&P500 יחצה את ההתנגדות שלו, הפיננסים יעשו זאת בהמשך ומהפיגור של הפיננסים עולה גם הפוטנציאל לתשואת יתר.

לדעתי כדאי לתת לסקטור בתיק לפחות את משקלו ב-S&P500. מכיוון שזהו סקטור מאוס ומוקצה כרגע, מומלץ להשקיע במניות בודדות ולא ב- ETF ולמצוא את אלו שאנחנו בוטחים בהן. אנחנו הכנסנו את מורגן סטנלי לתיק הקניון. יש עליה גם המלצות קניה, היא גם עולה מתחתית כפולה וגם מקבלת פוטנציאל מעצם הירידה החדה והשער האופטי הנמוך. נקווה שנזכה לדמי חנוכה ממכונות הכסף.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.