אוזל החול בשעון

בחלון הזמן של החודשים השוריים נובמבר-ינואר, השבוע הבא אמור להיות שבוע דשדוש

דרמות מיוחדות לא היו במסחר בתל אביב בשבוע שחלף. שוב פעם נקראה לדגל התמיכה ב-1,060 וזו פחות או יותר העובדה הטכנית המשמעותית לשבוע זה. מהלך של ת"א- 25 מעל 1,105 יחזיר את הסיכוי הגבוה למגמת עליה. מהלך מתחת ל-1050 יחזיר את הסיכוי הגבוה למגמת ירידה. מכיוון שנכון ליום חמישי סיום המסחר המדד סגר מעל 1060, אסטרטגית נישאר בכיוון של עליה.

פריצה בוול סטריט השבוע?

אז קבלנו יום חמישי אדום בוול סטריט, מזכיר ימים שנרצה לשכוח, ויום שישי ירוק שמחק את האודם מהפרצוף. מעל פני השטח, מגמת העליה "ניצחה" ומכיוון שהתרחיש שהוצג כאן הוא המשך עליות שערים, יום שישי מאפשר להעביר אותו לשבוע הבא.

העניין הוא שהחול בשעון אוזל. דשדוש לא נמשך לנצח ועל פי סטטיסטיקת לוח השנה, בחלון הזמן של החודשים השוריים נובמבר-ינואר, השבוע הבא אמור להיות שבוע של דשדוש. התמיכה מעל 1,230 שנוצרה למדד ה-S&P 500 נותנת לי יסוד טכני סביר להניח שיש עדיין סיכוי טוב לפריצה של 1265 כלפי מעלה (פריצה שנדרשת בשביל מעבר למצב של עליה ארוכת טווח) ושיש סיכוי שזה יקרה בשבוע הבא, למרות הדשדוש ש"כתוב" עליו.

צריך גם לזכור שלמרות שלא הייתה פריצה של 1,265 השבוע, המשקיעים סגרו את המסחר ביום שישי תוך הפגנת ביטחון רב בשוק ותוך נטילת סיכון אל תוך סוף השבוע. הדבר מעיד על עוצמה של השוק. במקביל ראינו את הויקס מקבל התנגדות ברמת ה-30, רמה שסימנה עבור רבים (ולא משנה מה הסיבה) את הקו שמפריד בין מגמת ירידה של השוק (מעל 30) למגמת עליה (מתחת ל-30). הוכחת ההתנגדות ב-30 היא סימן לכך שהפריצה כלפי מטה של רמה זו מהימנה.

אני מעריך לפיכך שמגמת העליה בוול סטריט תימשך אבל המתח עולה מיום ליום. מהלך של ה-S&P500 מעל 1,265 יסמן כאמור התחלה של גל עליה משמעותי חדש. במסגרת התרחיש השורי, נצפה לתמיכה מעל 1,219-1,225. מהלך מתחת ל-1,219 עשוי לשבור את הקונים.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.