ההסתדרות תבקש מביה"ד לעבודה לחדש את השביתה הכללית

ההסתדרות תגיש דוח על התקדמות המו"מ עם האוצר, ובו יצוין כי לא חלה התקדמות בעניין עובדי הקבלן ■ עיני: "נראה כי רק שביתה תוכל להגמיש את עמדת האוצר"

ההסתדרות מבקשת מבית הדין לעבודה לחדש את השביתה הכללית למען עובדי הקבלן. זאת לאחר שהמשא-ומתן המתנהל מזה כחודש בין ההסתדרות, משרד האוצר, המעסיקים ומרכז השלטון המקומי לא משיג תוצאות.

ההסתדרות תגיש היום (א') דיווח לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בעניין המשא-ומתן המתנהל מזה כחודש בעניין עובדי הקבלן במשק עם משרד האוצר. במסגרת הדיווח תטען ההסתדרות כי לא חלה כל התקדמות בנושא, והיא תבקש מבית הדין לדון ביום רביעי באפשרות חידוש השביתה הכלכלית.

"אמרנו כבר בתחילת המאבק כי אנחנו רוצים לשנות את תפיסת העולם לפיה ישנם שני סוגים של עובדים", אמר יו"ר ראש ההסתדרות, עופר עיני. "האוצר רוצה להמשיך בהפרטת העבודה, ונראה כרגע שרק שביתה תוכל להגמיש את עמדת האוצר".

לפני כחודש יצאה ההסתדרות לשביתה כללית למען עובדי הקבלן. ההסתדרות דרשה לצמצם את מספר עובדי הקבלן באמצעות העסקה ישירה. מספר ימים לפני השביתה פנתה לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לצו מניעה. נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, התירה להסתדרות לקיים שביתה כללית למשך 4 שעות.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "הממשלה מוכנה לבצע שיפור ניכר בתנאי העסקתם של עובדי השמירה והניקיון, כולל העלאת שכר משמעותית, שמירה קפדנית על מתן זכויות סוציאליות ואכיפה דרקונית כנגד מעסיקים שיפגעו בזכויותיהם. נוכח ההתפתחויות הכלכליות בעולם והתחזית להאטה בכלכלת ישראל, על ההסתדרות לגלות אחריות משותפת למצב המשק בעתיד".