מעלות הורידה את הדירוג של הום סנטר ל-"BBB"

"הורדת הדירוג נובעת מהשחיקה במעמדה הפיננסי של החברה", נאמר בהודעתה של מעלות ■ "אנו מוטרדים מיכולתה של החברה לעמוד בסילוק התחייבויות אג"ח של כ-53 מיליון שקל"

מעלות S&P הורידה היום (ב') את דירוגה של הום סנטר ל-"BBB" מדירוג קודם של "A", והכניסה את החברה למעקב שלילי, עם אפשרות להורדת דירוג במהלך שלושת החודשים הקרובים.

"הורדת הדירוג נובעת מהשחיקה במעמדה הפיננסי של החברה", נאמר בהודעתה של מעלות, "בעיקר כתוצאה מרמת נזילות 'חלשה' על פי המתודולוגיה שלנו וכן מהערכתנו שהחברה צפויה לדווח על תזרים מזומנים חופשי שלילי בשנה הקרובה".

"אנו מוטרדים מיכולתה של החברה לעמוד בסילוק התחייבויות אג"ח של כ-53 מיליון שקל במהלך שנת 2012 בהעדר קווי אשראי מובטחים מהבנקים. בנוסף, הורדת הדירוג מסתמכת על ביצועיה התפעוליים החלשים של החברה בשנת 2011 אשר עלולים להביא לכך שהחברה תפר את ההתניה הפיננסית מול מחזיקי האג"ח".

במעלות חוששים מתרחיש של כשל בפרעון החברה, ומציינים כי "תרחיש הקיצון בעקבות הפרת ההתניה הנו זכותו של הנאמן לכנס אסיפה אשר תוצאותיה עלולות להביא להעמדת יתרת האג"ח לפירעון מיידי, וזאת בכפוף לסדרה של תהליכים מקדימים הנדרשים על פי שטר הנאמנות. באם יתממש תרחיש הקיצון הנ"ל, זה עלול להוביל את החברה לאירוע של כשל פירעון".

עוד ציינו במעלות, כי "פעולת הדירוג השלילית נובעת גם מיכולתה המוגבלת של החברה לייצר תזרים מזומנים חופשי חיובי בשנת 2011 ותזרים משמעותי בשנתיים הקרובות. אנו סבורים שיצירת תזרים חופשי נמוך מקטין את הסיכוי שהמערכת הבנקאית תמשיך לגלגל את התחייבויותיה של החברה לטווח קצר בסכומים הקיימים".